Wat is het beste alternatief voor een logeerbed?

Ik ben klein behuisd en heb geen logeerbed. Ook de bank is geen optie.
Ik wil graag iets paraat hebben voor het geval iemand blijft logeren. Dit gebeurt niet vaak dus het liefst heb ik iets wat niet teveel plek inneemt, maar wel redelijk comfortabel is voor maximaal een week slapen.

Antwoord uit eigen ervaringen meer dan welkom.
(n.b.: als ik google op bijv campingbed, vind ik vnl (reis-)babybedjes)

Toegevoegd na 6 minuten:
Aanvulling: ik begrijp dat een luchtbed HET alternatief is dat ik zoek. Maar ook weet ik dat mensen met slechte ruggen erg beroerd liggen op een luchtbed. Ik dacht aan een stretcher en dan daarop een dus matrasje, maar dat lijkt niet te bestaan - kan het in ieder geval niet vinden...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt. Volgens mij is dat inklapbare logeerbed van Platje een goede keus. Zelf gebruik ik een dun opblaasbaar matrasje waar ik uitstekend op lig (met mijn gevoelige rug), maar anderen vinden het volgens mij een beetje armoedig en schrikken ervoor terug hierop te gaan liggen. Ik heb nu een wat dikker ondermatras gekocht en daar zijn mijn logees blij mee. Volgens mij is het een beetje overbodig, maar je probeert natuurlijk gastvrij te zijn...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je echt goed wilt slapen zou ik toch eens kijken naar een logeer boxspring. Wij hebben er zelf één aangeschaft ( eenpersoons ) en het slaapcomfort is echt heel erg goed voor een zeer aantrekkelijke prijs. Bij de meeste aanbieders kun je het logeerbed zelf samenstellen en bepaal je zo de breedte maat, hardheid van het matras en kwaliteit van het topmatras. Zelf hebben wij veel gehad aan de website https://boschbedding.nl/logeerbed

Het beste antwoord

Er zijn HEEL goede opblaasmatrassen, met ingebouwde pomp. Deze dingen blazen zichzelf in een minuut of 5 op en hebben een stoffen buitenkant.

Toegevoegd na 49 seconden:
Wij hebben bv er een van intex± http://www.luchtmatrassen.be/intex-luchtbed

Toegevoegd na 7 minuten:
In een camping wereld kan je vast een stretcher vinden. Maar een luchtmatras is geen luchtbed. Die dingen zijn niet te vergelijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Een airobed slaapt fantastisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Ja, net een week gebruikt voor mijn 80-jarige broer. Geen klachten gehad! plus.
ik zou gaan voor een opblaasbed.
zolang je oude moedertje niet komt slapen, is dat ruim afdoende.
ongevuld neemt het amper plaats in.

Toegevoegd na 11 minuten:
nav je toevoeging: google eens op "kampeerbed stretcher"en je krijgt heel veel hits.
12 jaar geleden
Een inklapbaar logeerbed lijkt me een goede optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze hebben wij ook staan, alleen een oudere versie. Er ligt een normaal matras in, en tot nu toe heeft iedereen daar prima op gelegen. Onze hobby/studie/logeer kamer heeft op deze manier meerdere functies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik heb hier ook zo'n opklapbed en het slaapt heerlijk van wat ik gehoord heb,je moet alleen niet te zwaar zijn want dan is het matras iets te dun.
zondag
12 jaar geleden
+Wij hebben er ook zo een. Prima bed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt inderdaad goed, hoewel ik ook wel eens ervaren heb dat een heel goedkoop exemplaar alsnog slecht kan liggen. Een beetje kwaliteit is wel zo prettig.
Vroeger hadden wij van die "eiermatrasjes" ik weet niet of ze echt zo heten maar als je hem omdraait lijkt het een eierdoos.
Het is van een soort schuim. Wel dun, maar voor een nachtje wel te doen. En makkelijk op te rollen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je googlet op veldbed of stretcher, dan blijken die vroegere logeerbedden zeker nog te bestaan! Een willekeurige eruit gepikt: http://www.de-wit.nl/nl/siesta-stretcher
Amadea
12 jaar geleden
Een bank die je kan openvouwen tot een bed. Neemt geen plek in. Overdag is het gewoon een bank waar iedereen op kan zitten en 's avonds kan je openvouwen en erop slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit eigen ervaring.
Ik heb twee gelijke eenpersoonsbedden waarvan de poten ingeklapt kunnen worden en onder de ingeklapte poten zitten wieltjes. Het grote voordeel van deze bedden is dat je ze onder elkaar kunt schuiven en daardoor veel ruimte bespaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een eenpersoons slaapbank misschien? Of een workout matje op de grond en daar een slaapzak op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zgh "slaapelement". Voordeel is dat je dit ook als zitelement kan gebruiken, anders is het makkelijk om onder je bed te schuiven.

oa te koop bij Leen Bakker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook gaan voor die opblaasbare matrassen. Dus geen gewoon luchtbed, maar die grotere. Ze zijn op normale bedhoogte en liggen echt erg goed. Ze hebben een stoffen/fluwelen bovenkant. Zelf heb ik spierreuma en mijn man rugklachten. Als wij bij onze vrienden logeren slapen we altijd daar op, en het ligt echt prima. Ook voor langer dan 1 nachtje. En die stretchers met een matrasje erop, vind ik persoonlijk echt helemaal niks. Daar kom ik gebroken m'n bed uit in de ochtend.