Kun je op de klep van een toiletbril zitten met een noraaml gewicht van 85 kg ?

Ik heb een probleen van de leverancier van mijn Sphinx wandcloset, serie 345, waarvan de klep van de toiletbril al naar 1 dag gebarsten is omdat ik er opgezeten heb.
Daarvoor is de klep niet bedoeld c.q geschikt ?
Het betreft een Sphinx closetsitting soft close Serie 345.

Cees van Doorn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
9.5K

Antwoorden (4)

een wc bril behoort makelijk een gewicht van 85 kg te kunnen dragen de gemiddelde man is ongeveer zo zwaar. Laat staan dikkere mensen. Dus het gewicht dat de bril moet kunnen dragen is meer dan 85 kg

Toegevoegd na 33 minuten:
Als je de klep op de bril bedoeld dan is die daar niet voor gemaakt. Het is een afdekking.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij bedoelt denk ik de klep, niet de bril zelf
Ik heb t op mijn, ander merk voor he geprobeerd en die houdt t wel. Maar bij mijn bril stond ook dat ie levenslange garantie (?) biedt. Jouwe ook, want dan zou ik hem dus inkeveren. Texhnisch gezien is de bril niet bedoeld om op te zitten, dus dat ie het niet aan kon... Tsjah.
Ik ken t merk niet, maar als t n dure bril was (€36 of zo) dan zou je er ook op moeten kunnen zittem.
Zeker omdat he lichaamsgewicht over de hele klep verdeeld is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou zeker moeten kunnen, dus als je 'm net nieuw hebt en hij is nu gebarsten, zou ik teruggaan naar de leverancier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De deksel over de bril is duidelijk niet bedoeld als zitplaats,maar puur ter decoratie, of om de decoratie aan het oog te onttrekken.
Hoewel het mij ook wel eens overkomen is, is het dus niet de bedoeling er op plaats te nemen.
Het plaatsen ener geheel houten bril met deksel, kan dergelijk leed voorkomen.