Ik ben op zoek naar een goede pocketvering matras van de maat 140x200.. kan iemand mij adviseren? Ik heb begrepen dat ikea niet echt geweldig is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Het beste antwoord

Een pocketmatras of een matras met pocketvering is een matras waarbij de veren afzonderlijk verpakt zijn in zakjes of pockets. Dat zakje zorgt ervoor dat iedere veer afzonderlijk kan bewegen en aanpassen aan je lichaam. De veren reageren alleen pop de plaatsen waar het nodig is. De levensduur van een pocketveringmatras bedraagt zo’n 8 tot 12 jaar.

De conformiteit van pocketmatrassen is erg hoog. Hoe meer veren er in de matras zitten, hoe beter het gewicht van het lichaam verdeeld wordt. De soepelheid van een veer is het gevolg van het aantal draaiingen en de dikte van de stalen draad. Comfortzones kunnen in deze matrassen gecreëerd worden door de draaddikte van de veren te variëren. Op schouder- en heuphoogte van het lichaam zitten dan de zachtere zones, zodat de matras verder in kan veren.
Een pocketmatras neemt het vocht goed op, heeft een goede ventilerende werking en blijft dus koel.
Eigenschappen

Eigenschappen van een pocketmatras:

* Goede conformiteit
* Goede vochtopname & ventilatie
* Voelt niet warm aan

Als je product informatie zoekt:
http://www.producteninformatie.be/2007/10/10/wat-zijn-binnenvering-en-pocketmatrassen/

Als je merken en prijzen wilt vergelijken:
http://www.kelkoo.nl/ssc-137001-pocket-matrassen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je advies dan? Welke merk, welk type?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf lig op een Pullman Pocketveringmatras, al jaren! Het is een niet al te zacht matras maar ook niet te hard. Let daarop als je gaat testen. Te zacht betekent moeilijk omdraaien etc. Let ook op het damast, dat moet van goede kwaliteit zijn. De matras kan ook 5 slags tonvormige veren hebben, dat maakt het lekker meeverend maar niet te stug.

Andere antwoorden (3)

De Ikea Sultan Hagavik van 160 euro scoort een 6,4 (wat redelijk is, maar wel laag scoort op ondersteuning van de rug en levensduur van de matras) en de Ikea Sultan Hjelmås een 6,3 (scoort op dezelfde punten slecht).

Advies ut de test van de consumentenbond is de Easy Pocket van beter bed. Pullman Pocket plus of Wehkamp 508712. Voor een overzicht van de test moet je lid zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb nog even voor je de specificaties bekeken en alleen het Wehkamp matras is in jouw gewenste maat te verkrijgen voor 319 euro. Het matras dat getest is, is de 200 x 90 versie. Ze zijn identiek, maar de ligging met twee personen is natuurlijk anders dan als je er alleen op ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij beterbed hebben ze veel matrassen, laat je goed adviseren en probeer ze uit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikea is helemaal niet slecht hoor. Hoogstens verkopen ze ook slechte matrassen, maar iedere beddenwinkel verkoopt slechte (en goedkope) matrassen.

Of je zoveel aan tests hebt, dat vraag ik me af. Natuurlijk kun je testen op duurzaamheid, kwaliteit van het materiaal, of duidelijke gebreken, maar slapen is zó persoonlijk, dat het m.i. onmogelijk is om in het algemeen uitspraken te doen, over wat een goede matras is.

Je hebt zijslapers, buikslapers, rugslapers, mensen die het snel te warm of te koud hebben, mensen die graag zacht liggen, of een stevige matras willen, etc. etc.

De persoonlijke matrassentest zou je sowieso eens kunnen doen op de IKEA site. Verder moet je er gewoon tijd voor nemen. Je kunt bij IKEA (en dat zal in andere winkels niet anders zijn) uitgebreid proefliggen. In de reclame wordt beweerd, dat als je in slaap valt in de winkel dat geen punt is. Ze maken je gewoon wakker, als de winkel sluit. ;-)

Gewoon zelf uit gaan proberen wat voor jou lekker ligt. Bovendien is het bij IKEA bij de wat duurdere matrassen mogelijk om 3 maanden "proef te slapen". Je matras mag dan terug als ie niet bevalt.
Succes!