Waarom zitten de bedieningsmechanismen van een luxaflex aan verschillende kanten?

Links: open/dicht
Rechts: omhoog/omlaag
Bij een brede luxaflex blijf je lopen?
Kan dat niet anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.9K

Het beste antwoord

Dat heeft met de constructie (design) van Luxaflex te maken. Dat het anders kan hebben andere fabrikanten wel bewezen.
Je kunt ook verticale lamellen kopen, die hebben maar een bediening i.p.v. twee. Nog makkelijker dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Slim bedacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bedieningsmechanismen zitten niet altijd aan verschillende kanten. Het zit ook vaak gewoon aan 1 kant. Ligt net aan het merk. Bij die van Ikea bijvoorbeeld zit alles aan 1 kant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig kan je dit gewoon opgeven als je deze besteld in de winkel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeker anders, de producent kan het maken zoals je wilt.
Als je het echt wilt kan je het systeem zelf nog wel aanpassen, maar dan moet je wel het mechanisme uit elkaar halen. Lijkt me best nog een lastig klusje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luxaflex is een merknaam en bij echte Luxaflex zitten ze aan dezelfde kant. (niet bij oude en misschien zijn er speciale uitvoeringen)

Bij goedkope jaloezieën zit het soms wel aan verschillende kanten,
waarom: goedkoper en makkelijker te maken.