Waar moet ik op letten bij aanschaf van een friese antieke klok?

HELP!!!!
mijn allerliefste schoonpaps heeft mij belast met een 'missie'.
ik ben ik opdracht op zoek naar een friese stoeltjesklok (met messing), een friese staartklok (met 3 gewichten) en een friese staande klok (ook met 3 gewichten) de klokken moeten het liefst antiek zijn (of heel erg oud) én een maantje/zonnetje hebben.

klein detail...... mijn kennis niet verder gaat dan de batterij klokken Blokker!!!

wie kan mij vertellen waar ik op moet letten, waaraan ik kan zien dat deze klokken geen replica zijn maar echt antiek, en wat eventuele andere aandachtspunten zijn?

schoonpaps beschikt niet over internet (want dat zou deze missie veel te simpel maken natuurlijk!!!)
:O)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, das ook toevallig!!!!
toppie, thanx alvast :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als niemand het kan zien, maakt het dan uit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@loeneke
sh#t geen melding bij een reactie...zie net pas dus!
thanx voor het navragen, ik heb best en dag de tijd hoor maar zal het hem niet aandoen haha.
ik let gewoon op of er niet ergens een prijsje opstaat met een euro teken, het handgeschilderd is en geen special paint, en een fikse laag stof natuurlijk :) en niet zo op die arme mannen afgeven hoor, foei! haha doe ik ook noooooit! @jackd
daar heb je idd een punt! :))

Antwoorden (2)

Je kunt er wel veel boeken over lezen en cursussen gaan doen, maar ik ben bang dat schoonpaps je die tijd niet gunt. Dus zoek een bonafide antiquair op en laat die je helpen zoeken.
Prijzen die te mooi zijn om waar te zijn, zijn dat meestal ook.
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daarom wil ik ook weten waar ik op moet letten....! :)
anneliez
13 jaar geleden
Daarom zeg ik ook, laat het aan de exert over, kun jij intussen je erin verdiepen, dan kun je je (achter) kleinkinderen een zelf-ontdekte echte friese klok cadeau doen :)
Koop bij een erkende antiekhandel zoals de melenhorst dan krijg je een certifikaat erbij gr