Ik ben op zoek naar een hele ondiepe, maar toch grote plantenbak voor in de vensterbank. Heeft iemand een idee waar ik er zo eentje vind?

We willen straks vouwgordijnen in het raamkozijn, dus die moeten achter de plantenbak langs. De plantenbak is om de doorkijk overdag te beperken.
De vensterbank is 20 cm diep, de plantenbak zou ongeveer 10 -12 cm diep moeten zijn, zeg eens 40 cm hoog en mag een breedte van 40-50 (2 naast elkaar) tot 1 meter hebben.
Als alternatief kunnen we de vensterbank verbreden, maar een ondiepe plantenbak is eenvoudiger.
Hopelijk heeft iemand een goede tip of misschien ervaring.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
2K

Antwoorden (5)

je kan in de bouwmarkt wwn plaatje multiplex op maat laten zagen om een bak op maat te maken. Door goed in de lak te zetten en/of er een plastic laag in te doen maak je het geheel waterbestendig. Op deze manier heb ik jarenlang mijn vensterbanken van stevige niet-lelijke bakken voorzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er een handig iemand in de familie? Soms zoek je je helmaal wild naar iets van bepaalde afmetingen en is dat er gewoon niet . Dan maar zelf maken. Dan kun je het aan je eigen wensen aanpassen.

Bij tuincentra ben je al geweest, neem ik aan? Intratuin, Groenrijk, Welkoop?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij www.lechuza.com hebben ze hele mooie.
Of kijk eens bij www.plantenbak.com daar leveren ze ook maatwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in een fotozaak willen ze nog wel eens ondiepe, grote bakken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders kan ik hem voor je maken van keramiek. In ieder gewenste kleur.

Toegevoegd na 1 dag:
ja hoor, zo strak als je wil. In de goede maat, juiste kleur. En absoluut waterdicht.
Alleen woon ik in Nieuwegein. Misschien is daar iets op te vinden?
BTW:
Ik zou iets tussen ruimte tussen de twee bakken laten. dat is mooier.

Toegevoegd na 1 dag:
Mijn man werkt in Rijswijk. Misschien is dat te doen?