Waar kan ik het beste de volgende huishoudelijke apparatuur en meubels kopen?

Ik ga over een paar dagen in mijn nieuwe appartement trekken. Als net afgestudeerde zijn er een aantal dingen die ik toch moet aanschaffen. Nu ben ik naar verschillende winkels geweest (Prijstopper, Harense Smit, Ikea, Blokker, lokale woonwinkel), maar zie door de bomen het bos niet meer. Waar kan ik het beste de volgende dingen kopen:

- Goedkope koel/vriescombinatie (hoeft niet groot te zijn)
- Eenvoudige plastic eettafel met dito stoelen (bv wit plastic)
- Goedkope slaapbank die wel lekker zit (dus wel met zijkantleuningen)
- Grote boekenkast, of paar kleine kasten (mag wat kosten)
- Strijkplank en strijkijzer (waar is prijs/kwaliteitsverhouding goed?)
- Wasmachine (droger hoef ik niet)
- Goedkoop modern ogend salontafeltje

Bij voorbaat dank voor de tips!

Toegevoegd na 2 dagen:
- Koel/vries combinatie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Het beste antwoord

Witgoed kan je het beste online kopen of tweedehands op Marktplaats. Koelkasten en wasmachines zijn goed te doen, vooral als je een betrouwbaar merk zoekt als bosch of miele.

Op de website kieskeurig of andere vergelijkingswebsites kan je nagaan wat de goedkoopste prijzen zijn voor nieuwe apparaten. Op kieskeurig of op de consumentenbond website kan je ook nagaan of het een goed apparaat is voor dat geld, want liever één keer investeren in een goed exemplaar toch? Je zult dan snel merken dat de prijstopper en Mediamarkt niet de goedkoopste zijn.

Voor een bedbank zou ik niet teveel besparen op kwaliteit. Ikea levert een goede prijs / kwaliteit verhouding.

Een mindere kwaliteit, maar wel een lagere prijs van meubelen levert Leen Bakker. Persoonlijk zou ik voor meubelen ook goed kijken op Marktplaats.nl. Hier zit vaak kwalitatief goed spul bij. Ook kan je kijken of er een lokale kringloopwinkel te vinden is.

kleingoed zoals een strijkplank vind je vaak bij blokker. Kijk ook bij IKEA, ze hebben bijvoorbeeld ook een behoorlijke pannenset en ook een complete set voor mensen die op kamers gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat meer werk is het zoeken naar goederen op veilingsites als BVA-Auctions. Deze verkopen boedel van failliete winkels en dit kan ook honderden euro's schelen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Als je iemand kent die lid is van de consumentenbond kan je kijken naar de testen. In 2009 kwam als Beste keus Whirlpool Denver 1600 Vanaf: € 365,- met een rapportcijfer 6,6 uit de bus. De beste uit de test was de Miele W 5825 van 1150 euro met een rapportcijfer 7,3. Ik ben zelf niet weg van Whirlpool en heb zelf altijd een Bosch gehad. Die krijgt gelijke rapportcijfers maar ligt tussen de 500 en 600 euro, een fors verschil.

Bijgaand ook een link van tweedehands nagekeken Miele wasmachines.

Toegevoegd na 2 dagen:
Bijgaand een plaatje met de test van de consumentenbond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
Inderdaad: mediamarkt is helemaal niet zo goedkoop.
(Prijstopper is overigens gesloten wegens surseance van betaling, net als It's en Modern).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, vandaar dat de prijsstopper weg is uit mijn woonplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je de vraag hebt aangepast en nu iets wilt weten over Koelvries combinaties: Beste koelvrieskast is de Liebherr CN 3513. (rapportcijfer van 8,4). De op een na beste is de Bosch KGN36H15 (rapportcijfer 7,8). De Siemens KG36NH15 is identiek aan deze Bosch. Over het algemeen doen de koelvrieskasten met 2 thermostaten het beter dan die met 1 thermostaat, één uitzondering daargelaten: de Samsung RL34SCSW. Deze heeft één thermostaat, maar behoort qua prestaties tot een van de betere apparaten uit deze test. Vanwege de lage prijs is deze koelvrieskast Beste koop. De Bosch en Liebherr lopen voorop als het gaat om zuinig omgaan met energie. De Zanussi doet het slecht. Ook de Samsung RL34SCSW, die Beste koop is, doet het maar matig op energiegebruik.

Andere antwoorden (3)

Ikzelf zou naar Ikea gaan,voor n strijkijzer kun je best naar Blokker. Voor witgoed zou je eens krantjes na kunnen kijken of kaartjes in winkels! Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga eens langs bij de kringloop! www.hetgoed.nl
heel goedkoop, als je regelmatig gaat kijken kun je heel wat moois vinden. mooie dingen zijn ook snel weg daar, maar ze komen dagelijks binnen! ook electronische apparaten, die worden daar vaak getest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kringloop en marktplaats!!!

zo staat bijvoorbeeld mijn hele huis vol meubels voor een prikkie, allemaal gepimpt zodat het een geheel is.
ik krijg vaak complimentjes over de inrichting en meubeltjes.

bij de kringloop hebben ze ook van alles. strijkijzers zijn niet zo duur (moeten allemaal aan dezelfde veiligheidsvoorschriften voldoen, dus let je alleen op de prijs en eigenschappen)
een strijkplank is vast wel ergens op te duiken. nieuwe hoes erom van de zeeman en klaar weer.

trap trouwens niet in de postorderbedrijven hoor, al lijkt het nog zo aantrekkelijk.
je kan zelf ook een ad op marktplaats zetten en familie eens rondvragen. via via komt er vaak best veel van een zolder of uit een schuurtje!

succes!