Welke kleuren passen goed bij een eiken / grijze vloer?

De vloer: http://www.kwantum.nl/vloerbedekking/laminaat/laminaat/0372268

Ik dacht eerst aan een grijze muur (ene kant donkergrijs andere kant licht grijs) en de plinten / kozijnen glanswit.

Maar ik heb dit geprobeerd met een stijlkiezer (voorbeeld http://prntscr.com/1foq5) en nu twijfel ik een beetje.

De vloer is iets donkerder in het echt dan ik had verwacht.

Het gaat voornamelijk om de kleuren voor de muren, plafond, kozijnen. Niet zo zeer voor het meubilair.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voorbeeld is zonder ) erachter dus zo: http://prntscr.com/1foq5

Toegevoegd na 16 uur:
Beste mensen, ik heb natuurlijk gewoon vier muren. Ik ga 1 muur (de smalste) een kleur geven en de rest blijft lekker neutraal. Ik ga er geen kleurenboel van maken :)

Toegevoegd na 19 uur:
Optie 2: zoiets misschien? http://prntscr.com/1ftj7 Alleen dan vind ik het erg lastig om een passende kleur te vinden voor een grijs/eiken vloer. Aangezien de vloer uit een paar tinten bruin bestaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
16.3K

Het beste antwoord

Als interieurontwerpster kan ik je alleen maar aanraden om alle kleuren bij elkaar te halen en te bekijken in de ruimte zelf.
Er zijn twee dingen belangrijk: één: het natuurlijk licht. Op het zuiden zal je meer kleur kunnen gebruiken en kies hier een groenige grijs. Op het noorden moet je juist een warme grijs kiezen.
Je kunt bij Decohome en decorette kleurstalen lenen/kopen. En kijken welke het beste uitkomt bij je vloer, meubels en licht.
Twee: Kleuren passen zich aan aan de kleuren eromheen. Dus welke kleuren heb je al in je bank, vloerkleed enzovoorts?
Kom je er niet uit neem dan een uurtje advies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

je vloer is al aan de donkere kant, en dan een grijze muur....op mij komt dat somber en saai over, al kan je met kleurige accessoires natuurlijk veel bereiken.
ik zou een muur een warme zonnige kleur geven, zoals terra, of misschien wel warm geel.
13 jaar geleden
Ik denk dat een beige tint erg mooi kan staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou voor lichtgrijs gaan niet te donker, vooral aangezien je zegt dat de vloer erg donker is. Witte muren kan ook erg mooi, het plafond gewoon wit en de kozijnen waren wit ook wel leuk, maar hout (zelfde kleur als vloer) kan ook
hopelijk heb je hier wat aan

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou idd. wel ook een beetje kleur in de kamer doen!!
In bijvoorbeeld het interieur.

Toegevoegd na 7 minuten:
Nu weet ik het:
lichtgrijze muren, met een wit plafond; eventueel met een rand doorlopend op de muur die dan ook wit is en rood past dan heel mooi in de kamer of misschien iets minder fel zoals lichtblauw ( lichtblauw past heel mooi bij bruin en grijs en rood ook, maar dat is een iets warmere kleur)
zelf zou ik voor lichtblauwe accenten gaan: lampenkap, schilderij, deur...

Toegevoegd na 8 minuten:
kozijnen hout in de kleur van jouw vloer

(nu echt klaar, laatste 2 toevoegingen het beste)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook naar behang zoeken. En dan miscchien iets met en licht en iets donkers (bruin). Zodat het wel bij je vloer past, maar het geheel niet te donker wordt.
Wij hebben ook een donkerbruine vloer en hebben de muren en kozijnen wit geverfd, en de deuren zijn bruin (hout).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat vanwege je donkere vloer, een lichtgrijze muur heel mooi zou staan. Kozijnen kun je dan weer wat donkerder doen, zoals je vloer en voor de rest opfleuren met accessoires in seizoenkleuren. Leuk om te doen!

Toegevoegd na 17 minuten:
wat ook mooi is, is om een baan vertikaal van ong. 80 cm in donkergrijs te maken op de lichtgrijzr muur, of breder of smaller, en daar je eettafel tegenaan te zetten. Donkergrijze baan breedte van de smalle kant van je eettafel maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voor een mooie kleur paars kiezen. Ik zeg mooi omdat sommige tinten paars ook te donker uit kunnen pakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
warm rood en knal wit heb je veel van bij de Xenos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje kerstkleur groen..?