vroeger zag je wel eens gehaakte kleedje over de armleuning,maar dat vind ik niets maar mijn stoffen leuning wordt vies en wil niet meer schoon.

wie heeft er een creatieve oplossing voor mijn bank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
15.6K

Het beste antwoord

Als je een beetje handig bent dan zou je ook een soort van armleuning organizer kunnen maken.Kun je ook meteen wat spulletjes in kwijt,tijdschriften,krantje,afstandsbediening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ik zie de laatste tijd juist weer vaak van die 'lappen' over de armleuningen, dus gewoon een stuk stof.
Misschien is dat een optie? Zoeken naar een stuk stevige stof die ook wasbaar is, of van die tafellopers, of misschien zelfs placemats die een beetje soepel zijn?

Toegevoegd na 29 minuten:
Ik weet niet precies wat voor bank het is (model), maar je hebt tegenwoordig ook hoezen voor over de hele bank, da's misschien ook een optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een grand foulard gebruiken om je bank mee te bedekken. Koop 'm wel groot genoeg, omdat het er anders wat iel uit kan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kleedjes heten antimakassar en werden vooral ook gebruikt omdat mannen vroeger veelal van die vette pomade in hun haar smeerden.

Nu zijn tegenwoordig gehaakte kleedjes wel weer helemaal in de mode, maar dan leuk gekleurd en gemaakt van vierkantjes, granny squares. Ik zag er zelf sjaals enzo van. Die kun je nonchalant over de vuile delen draperen.

Als de stof van de bank echt helemaal niet meer schoon te krijgen is, dan kun je ook nog overwegen om een grand foulard te kopen, een groot kleed wat de bank helemaal bedekt. Te koop bij Xenos en Ikea en nog veel meer winkels in allerlei stoffen en kleuren.
Leuke bijpassende kussens er bij en je inrichting is weer als nieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grand foulard, zo'n leuk groot kleed over je bank. Maar dan is de rest ook bedekt.

Die grand foulards zijn in veel zaken te koop: Ikea, Kwantum. En google maar eens. Ook in webwinkels.

Wat eventueel kan: twee leuke grote zachte kussens kopen, twee dezelfde, en die dan nonchalant tegen en half over je armleuningen draperen.

Wat je vroeger ook zag én wat ik onlangs bij een kringloop weer terugzag, dat zijn die kleine ronde asbakjes op een groot stuk zwart leer en dat lag dan over de armleuning. Maar of dat een oplossing is :) ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een grand-foulard over de bank gooien. Als je dat te slordig vind staan kun je misschien twee leuke kussenslopen (zonder kussen er in) gebruiken om over de leuning te leggen. die kun je makkelijk wassen en misschien ook eens afwisselen met een ander kleurtje/patroon.

Ik bedoel geen bedslopen, maar gewone slopen van kussens die je ook voor stoelen en banken gebruikt.

Bij de grote geel/blauwe meubel reus heb je je ook stoffen Placemats (geen idee hoe dat heet) die hebben wel een mooie maat om over de leuning te leggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ah, ze noemen het ook als het van stof is een placemat. ik weet niet of de link mag, ik wil geen reclame maken, maar dan weet je wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets duurder dan de andere opties die hier aangedragen zijn....

Je maakt jezelf wel heel blij, en je koopt een nieuwe bank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet om vlekken die er al zijn op te lossen, maar wel om nieuwe vlekken tegen te gaan: je hebt tegenwoordig van die vetafstotende spray voor verschillende materialen, zo ook voor stof en/of leer. Kun je volgens mij wel krijgen bij van die "winkel-van-sinkel"s, of onderdelenshops of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb gordijnstof op de rug leuning van de bank liggen voor de katten dus dat is misschien ook leuk voor de arm leuning van een stoel of bank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak leuninghoezen van een leuk stevig stofje, groot genoeg om aan de zijkant vakjes te maken voor lectuur etc.

Ik heb ze bijpassend gekocht bij Ikea maar zijn heel makkelijk zelf te maken.
(Serie Ektorp heeft deze standaard bij fauteuils)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je koopt een leuk stofje op de markt of tweedehandswinkel, en je maakt zelf hoesjes of kleedjes. Je kan de mooiste combinaties maken, en makkelijk te wassen. Zo heb je elke keer weer iets anders en verfrissend in huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een leuke fleece deken (met print van poezenpoetjes) over de leuning liggen. Wel maar aan één kant, de kant waar ik het meest zit. Goedkope oplossing voor vette plekken :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn oma heeft een fleece deken over haar bank gelegd, om te voorkomen dat er vlekken opkomen (is ook een stoffen bekleding). 't Ding blijft goed op z'n plaats zitten, verrassend genoeg. Oplossing?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beetje woolite en spa rood en je bank is weer als nieuw!