Ja dat kan natuurlijk wel, bespreek goed samen wat jij dan graag weg wilt hebben, en waarom. Soms is het heel vervelend om al die spullen (die voor jou maar weinig waarde hebben) altijd maar in de kast te hebben liggen zonder dat er iemand naar omkijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Dank je Heidi!

Andere antwoorden (8)

De partner zal er toch zelf achter moeten staan, dat er spullen worden weggegooid of worden verkocht. Als iemand verplicht wordt, om een deel van zijn spullen weg te doen, zonder dat hij het zelf wil. is dat meestal het begin van een probleem in de relatie. Vroeg of laat komen de frustraties over het weg moeten doen van de spullen naar boven. probeer liever de ander de overtuigen, dat het beter is, om de bezem eens door de verzameling te halen.
13 jaar geleden
Is het officieel alleen jóúw huis? Dan kun je het eisen als voorwaarde om bij jou te blijven wonen, maar dan ben je heel lullig bezig. Je mag ook in dat geval niet eigenhandig zijn spullen wegdoen zonder zijn toestemming. Is het huis officieel van jullie allebei? Dan heb je niets te eisen. In beide gevallen is de oplossing om afspraken te maken over de verdeling in het kast-/ruimtegebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha....leuk +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha mooie foto, ze is echt wanhopig en........heel begrijpelijk! Wat een rotzooi zeg! Gewoon af en toe stiekum iets weggooien hoor ;-)
Je zou het kunnen proberen maar de kans is erg groot dat ie jouw wegdoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom dwingen,je kunt toch ook overleggen.
Ik ben zelf ook zo iemand die niets of weinig wegdoet.
Maar mijn vrouw telde laatst 20 spijkerbroeken,terwijl ik er maar een stuk of 4 echt draag die me echt lekker zitten.
En dan moet de bezem een keer door de kledingkast.
En zo gaat dat ook met boeken en andere dingen,op een gegeven moment heb je zoveel dat je een keer moet opruimen.
Je krijg dan wel weer een beetje orde en netheid in het geheel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
+ :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt.
ik vind de combinatie partner en afdwingen niet positief.
er over praten kan natuurlijk altijd.
helaas heb je hamsters die niets weg kunnen gooien.
ik kan het weten, ben er ook zo een.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Nee. Natuurlijk niet. Als hij die spullen nog belangrijk vind kan je hem niet dwingen zaken weg te doen.

Als je je relatie lang stand wil laten houden, overleg je met je partner. Geef aan wat je er aan stoort dat de spullen er staan. Vraag bv om eea in dozen op zolder te zetten, en biedt aan om ermee te helpen. Dan is het uit de weg, maar niet weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het proberen, maar het is fout om je partner tot bepaalde dingen te dwingen. Hard kans dat het zich tegen jou keert. Probeer erover met hem te praten, dat komt wat sympathieker over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet.
Overleg het met hem/haar wat je zoal zou weg willen gooien en zorg dat je er samen uit kan komen.