Het opnieuw behangen en schilderwerk binnen, valt dit ook in de 6% regeling?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (2)

Misschien wel, misschien niet ;)

Het valt op het grensvlak van twee puntjes:

Wel:# Het aanbrengen/vernieuwen/onderhouden van wandafwerking zoals tegels die zodanig zijn aangebracht dat verwijdering daarvan schade toebrengt aan de wand als geheel.

Niet:# Het leggen en onderhouden van vloerbedekking en vloeren, met uitzondering van het onderhoud van (houten) vloeren die in bouwkundig opzicht onderdeel uitmaken van de woning.

Dat lijkt aan te geven dat dingen die gewoon 'opgeleukt' worden er niet onder valen. Dingen die een functionele verbetering betekenen er wel onder vallen.

# Deze regeling kent een overlapping met andere regelingen (isolatie, schilder en stukadoorwerkzaamheden). Met name voor de schilder en stukadoorwerkzaamheden is het verstandig een splitsing te maken op de factuur. Deze materialen voor deze werkzaamheden vallen namelijk wel onder het lage btw tarief van 6%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,
als je woonhuis ten minste 2 jaar oud is.

Behangen en zelfs stukadoren hoort hier ook bij.

http://www.weteringschilders.nl/pagina/btw-regeling/