zou ik mijn keukenstoel misschien met tafelzeil kunnen bekleden?

zie mijn vorige vraag...tafelzeil is wel erg afwasbaar, maar zou dat scheuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Het beste antwoord

Heb zelf tafelzeil gekocht bij de Jysk, wel goedkoop, maar toch wat steviger, omdat er een stoffen onderlaag onder zit.
Dit heb ik gebruikt om planken te bespannen in een voorraadkast en dat ging heel goed, zonder dat het scheurde, ondanks dat er een ronding in zit.

Ik denk dus wél dat het mogelijk is.

En voor dat geld is het wel de moeite waard om eerst eens één stoel te proberen. Niet geschoten is altijd mis. Als het werkt kan je later alsnog de andere doen :)

Let er bij het bespannen wel op dat je een goede tacker hebt, een handmatige is prima.
Zorg dat je genoeg 'stof' hebt, tacker niet te dicht langs het randje.
Bespan eerst het midden van alle vier de kanten, plaats steeds een nietje aan de overkant van degeen die je net hebt gezet. Als laatste kan je dan de moeilijke hoeken doen. Je kunt daar best een beetje aan het zeil trekken om het glad te krijgen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tafelzeil is niet bedoeld voor op stoelen: als je er op zit, zeker als het gaat bewegen (wat onvermijdelijk is), zal het snel gaat scheuren vermoed ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat het zal scheuren. Probeer van dat sky of canvas te pakken te krijgen dat ze voor bankstellen gebruiken. Dat kan je ook vochtig afnemen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rare min.
Want het is een goed idee, een plus waard.
Zou ik niet doen.

Het is niet voor niets dat tafelzeil vroeger altijd op een bezemsteel gerond werd.
Het kan niet goed tegen vouwen en de bovenlaag gaat inderdaad scheuren.

Op de markt is wel skai of nepleer te koop. Hoeft ook niet duur te zijn en is goed af te wassen.