Wat is een goede luchtbevochtiger?

Ik gebruik momenteel de middel formaat Venta, maar deze is te licht als het echt koud gaat worden. Dan moet ik bijbevochtigen.
Maar een ultrasonische laat een witte aanslag achter, welke ook IN de elektronica komt te zitten, zoals de DVD-speler e.d. Ik wil de mijne dus de deur uit doen, en vervangen.

Geluidsarm is voor mij ook belangrijk. De Venta maakt toch een redelijk geluid nog.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Antwoorden (3)

wij hebben een sharp
de fu-s63e
veel mogelijkheden en werkt perfect
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo, en ik dacht dat die Venta al duur was, sorry ik laat deze even voorbij gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hem via MP gekocht voor 65 euro
en die was een jaartje oud dus dan valt het mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das is zeker niet duur. Helaas is er nu niets op MP te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar kan ik helaas weinig aan doen
suc 6 met je zoektocht
een luchtbevochtiger!!
U houdt de lucht echt niet vochtig genoeg met die ouderwetse radiatorbakjes die meestal ook nog vergeten worden. Ook een venster openzetten werkt averechts, omdat dan meestal nog drogere lucht wordt aangevoerd. Hier helpt alleen een luchtbevochtiger afdoende voor een prettig aanvoelend en gezonder woonklimaat. Vochtige lucht voelt warmer aan dan droge lucht, hoeft u ook niet harder te stoken. U zult zich al snel behaaglijker voelen. De verwarming kan enkele graden lager, zodat het apparaat zichzelf terugverdient.
13 jaar geleden
Ik heb zelf de Boneco 2055D en vind dat na 5 jaar gebruik nog steeds een topper. Met name het principe is fantastisch. Het apparaat zuigt de omgevingslucht aan, voert die langs 10 ronddraaiende platen en slaat de stofdelen neer in een waterbak. Een 5 liter tank zorgt dat de bak gevuld blijft (ik moet m dagelijks volgooien).

De platen voeren aan de onderkant door het water en zijn dus nat. Doordat de aangezogen lucht langs de platen wordt geblazen, verdampt het water op de platen en wordt de vochtige lucht via de zijkanten de ruimte in geblazen.

Heel groot voordeel van dit apparaat is dat je geen dure filters nodig hebt. Een zilver-ionisator in de waterbak zorgt dat bactergroei wordt tegen gegaan. Het apparaat hoor je nauwelijks.

Niet spotgoedkoop (rond 250 euro), maar een filtertje voor een normale luchtbevochtiger kost ongeveer 20 euro en moet je meerdere malen per jaar vervangen. Na 5 jaar ben je dus dik aan het 'verdienen'.

Koop er ook een luchtvochtigheidsmeter bij, zodat je kunt zien dat je tussen de ideale 40-60% luchtvochtigheid zit (het apparaat heeft meerdere standen).

Je meubels, huisdieren en jijzelf zullen blij zijn met de aanschaf.