Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke planten zijn handig voor binnen? Ik ben iemand die weinig thuis is. Dus moeten ze een tijdje zonder water kunnen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

vrouwentong
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dan kun je het beste vetplanten of vetplantachtigen nemen, bv de zamioculcas, of overgaan op hydrocultuur, in dat geval maakt de plantsoort niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het potloodplantje. Hoeft maar weinig water. Ik geef ze eens in de twee weken een beetje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die heb ik nog nooit gezien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt wel een beetje op zeekraal..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kon geen andere foto vinden, dit is een closeup. De plant krijgt lange groene hangende stengels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1x in de vierweken gaat zelfs ook, wonderbaarlijk plantje, gaat buiten ook erg goed, heeft genoeg aan de regen, valt er een tijd geen regen, ook goed, ze kunnen trouwens wel heel groot worden, maar dan niet groot omhoog, maar omlaag.
+
Cactussen. Die kunnen heel lang zonder water.

Toegevoegd na 28 seconden:
Er zat een cactusshop in Den Haag - ik weet niet of die nog bestaat :).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De witte Spathiphyllum ook wel lepelplant genoemd is een populaire plant. Met mooie kelkbloemen (arenabloemen).
En dat is wel te begrijpen,want ze zijn niet alleen mooi,
maar ook gemakkelijk in onderhoud.

Hoe ik mijn plant verzorg 1 x per week water geven(niet te veel en niet te weinig).
Een constante kamertemperatuur en de plant buiten
direct zonlicht plaatsen.
Anders worden de bladeren geel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een palmboompje vraagt niet zoveel water en het is decoratief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het juist anders aanpakken, en planten in huis halen zoals de papyrus of de parapluplant.
deze planten zijn erg decoratief, en heel makkelijk.
eens in de zoveel tijd geef je ze een enorme sloot water, en vervolgens kunnen ze weer lang vooruit.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
een cactus.
en een olifantstom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb planten in huis die zichzelf geselecteerd hebben: degenen die er niet tegen kunnen dat ze zo eens per maand een sloot water krijgen, zijn inmiddels doodgegaan.
Overgebleven: chlorophytum (graslelie), yucca, citroengeranium (die gaat handig slap hangen als ie water nodig heeft, dus een mooie verklikker voor de rest), lidcactussen (kerst en paas), amaryllis, en een aantal vetplanten waarvan ik geen idee heb hoe ze heten.
Ze staan allemaal op een vensterbank op het zuiden, dus ze kunnen tegen felle zon, hoewel de meesten ook prima op een plek zonder direct zonlicht kunnen staan.

Tip: als je naar een tuincentrum gaat kun je op de kamerplantenafdeling rondsnuffelen, daar staat wel bij elke plant 'regelmatig water geven' maar daar staat soms ook bij dat je de grond eerst moet laten opdrogen: die moet je hebben.
En de planten die je in een bak met water met kunt zetten zoals de cyperus / papyrus zijn al genoemd, die hoef je ook niet om de haverklap te gieten omdat je eens in de zoveel tijd de bak waar ze in staan gewoon volgiet met water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Orchideeën , vind ze zelf super mooi , maar gaan bij mij altijd dood omdat ik te enthousiast met water ben.
Naar wat mij verteld is halen die dingen zelfs t vocht uit de lucht en hebben encht minimaal nodig.
Maar inderdaad een vetplantje is ook een optie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Droogbloemen en kunstplanten zijn tegenwoordig ook heel mooi,misschien is dit een alternatief.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik dacht ook aan een of andere cactus.
Overigens heb ik zelf geen planten in huis, het HOEFT niet hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding