Hoe kan ik voorkomen dat mijn donzen hoofdkussens helemaal leeg raken?

Er komen steeds prikkende veertjes naar buiten zetten, pijnlijk en irritant ik hou geen hoofdkussen meer over ondanks ik ze dagelijks opschud en er een beschermhoes omheen heb zitten... Iemand een idee?

Toegevoegd na 7 minuten:
De kussens en hoezen zijn nog geen jaar oud en ook niet goedkoop, serieuze antwoorden graag?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
7.5K

Antwoorden (4)

Misschien 2 beschermhoezen? Of een anders kussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan opvul zakken kopen voor in de kussens, maar omdat de veertjes er uit gaan steken is n nieuwe hoes misgien ook niet verkeer. Oftewel ik denk dat je beter n nieuw kussen kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker omdat je schrijft, dat die kussens en hoezen "niet goedkoop" waren, zou ik maar eens overwegen om contact op te nemen met de winkel waar je ze hebt gekocht. Als zo'n kussen op de markt 5 Euro kost, dan kun je zoiets wel verwachten, maar kussens van 15 Euro of duurder mogen dit gebrek niet vertonen.

Want het is natuurlijk belachelijk, dat zeker bij een (duur) kussen de veren naar buiten komen steken. Volgens mij is er iets misgegaan, en hebben ze het verkeerde dons gebruikt, of zijn die hoezen niet goed.

Ik heb hetzelfde in zeer geringe mate, bij een donzen jack. Daar steekt zo nu en dan ook opeens een wit veertje uit. Maar dat is minder kwalijk dan een hoofdkussen. Geld terug, of nieuwe kussens vragen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gebeurt al, dat de veertjes naar buiten steken. Dus voorkomen is al niet meer aan de orde. Ik zou een ander kussen kopen, eentje zonder dons. Gewoon van katoen ofzo, dan heb je al die irritatie niet.

Dons is overigens ook niet zo best: vaak worden de veren geplukt van levende ganzen. Zie http://www.wakkerdier.nl/persbericht/526/Wakker_Dier_roept_op_tot_boycot_dons/