Waar is de Ikea-poster met die rode fiets op een zw/w achtergrond genomen?

Mocht je niet weten welke ik bedoel: Google Vilshult

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Interieur
7K

Antwoorden (6)

Hij is in Amsterdam genomen, maar ik vermoed dat je een specifiekere beschrijving zou willen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ras-echte Amsterdammer is het zelfs voor mij nog moeilijk te bepalen maar waarschijnlijk is dit de Singelgracht. Ik moet dan afgaan op de boogbrug op de rechter-voorgrond plus het feit dat de foto ook vanaf een brug is genomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind dit een fascinerende vraag, want ik woon daar zo een beetje. Maar ik herken de foto niet, ook met Google Maps Streetview kom ik er niet achter.
Ikea noemt dit werk een 'compositie', zou het ernstig gePhotoshopped kunnen zijn, zodat je er nooit achter komt?
De foto is *niet* van een brug genomen, want er staan hier geen bomen op bruggen.
In elk geval is dit kunstwerk gemaakt door Fernando Bengoechea, een fotograaf die in 2004 is omgekomen bij de tsunami in Thailand.
Iemand nog een ingeving??
15 jaar geleden
Juist omdat je niet weet waar die foto genomen is , maakt die foto zo uniek. Een rode fiets in een verstild stadsbeeld. geen mensen, alleen de rode fiets.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij zie je hier de Herengracht, foto genomen vanaf de brouwersgracht. Zal wel het een en ander 'weg-geshopped' zijn, maar volgens mij is het wel daar.
heb geen google earth, maar mischien kan iemand dit controleren daarop. Huis rechts moet dan herengracht nr 2 zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Bingo! Knap, ik had daar al gekeken, maar bij nader inzien heb jij gelijk!
Met lantaarnpaal en boom en al.
Kijk maar:
http://kurl.nl?589B
De foto is inderdaad de Herengracht vanaf de Brouwersgracht, om precies te zijn hier : http://maps.google.nl/maps?t=h&hl=nl&ie=UTF8&ll=52.37915,4.892066&spn=0,359.998369&z=20&layer=c&cbll=52.379364,4.892026&panoid=hlKyuDL5VWN3niDCau0xCA&cbp=12,200.621099682213,,0,6.850328947368421 .