Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een hypotheek mogelijk met Fase B contract (uitzendbureau) voor bepaalde tijd?

Mijn vriend en ik zijn zijn aan het oriënteren naar onze financiële mogelijkheden m.b.t. het aanvragen van een hypotheek. Zelf heb ik een contract bij een uitzendbureau (fase B). Deze loopt tot en met april 2023, maar wordt daarna weer verlengd voor bepaalde tijd. Vanwege het aanvragen van een hypotheek heeft mijn uitzendbureau een werkgeversverklaring opgesteld, waarin mijn loon wordt vermeld etc. Hierin staat ook dat het plan is om mijn contract te verlengen als deze volgend jaar afloopt. Dat is goed nieuws!! Echter is dat voor bepaalde tijd. (minimaal 9 maanden). Wat eigenlijk ook normaal is bij uitzendcontracten.. Nu vroeg ik mij af of meerdere mensen met een uitzendcontract een hypotheek hebben aangevraagd in een soortgelijke situatie. Had je bijvoorbeeld nog aanvullende documenten nodig? Ik hoor het graag.

een jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Inkomen welke voortvloeit uit een fase B uitzendovereenkomst met een "harde" intentieverklaring wordt in principe altijd meegenomen door elke hypotheekbank. Onder "harde" intentie wordt verstaan: opvolging van het tijdelijk contract door een vast contract.
In jou geval is het dus geen onbepaald vervolg maar tijdelijk. Hiernaast weet ik niet of voldaan aan de 3jaars termijn. Ik verwacht wel een probleem dus voor jou maar uitgesloten niet.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding