Kun je een hypotheek krijgen met een studieschuld (nieuwe stelsel)?

Stel, je bent afgestudeerd met een studieschuld van +/- €18.000,- is het dan mogelijk om in aanraking te komen voor een hypotheek? Welke mogelijkheden heb je als beginnend starter (met studieschuld) op de huizenmarkt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Ja, de studieschuld maakt het niet onmogelijk om een hypotheek af te sluiten.
Wel heeft de studieschuld invloed op de maximale hoogte van de hypotheek. Bij het berekenen van het bedrag, dat je maximaal als hypotheek kunt lenen, worden alle lopende leningen meegenomen. De studieschuld is niet bekend bij het BKR in Tiel, maar je bent wel verplicht, maar je bent wel verplicht om met een uitdraai van DUO aan te tonen hoe hoog je studieschuld is.
3 jaar geleden
Ja als je een inkomen hebt en genoeg verdiend kan je in aanmerking komen voor een hypotheek. Hoeveel is afhankelijk van je inkomen.
3 jaar geleden
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Hoeveel is afhankelijk van je inkomen en van je schuld *