mijn hypotheek komt volgende week rond. Wil graag een kleine lening afsluiten voor de inrichting van mijn huis, wanneer kan ik dat aanvragen?ivm bkr

mijn hypotheek komt dus volgende week rond volgende week maandag passeren notaris. Wanneer kan ik dan een kredietje aanvragen voor de inrichting en kleine verbouwing keuken etc? kan natuurlijk niet nu want dan heb ik een bkr registratie, weten jullie wanneer ik dat kan aanvragen? zodra ik de sleutels heb?en alles is geregeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Wanneer je een hypotheek afsluit moet je vrij zijn van schulden of afbetalingen. Wanneer de hypotheek rond is en de overdracht is achter de rug dan kan je gewoon een kleine lening afsluiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verhoog zo mogelijk nog de hypothecaire geldlening met maximaal het bedrag, dat je aan de verbouwing en onderhoud van het huis gaat besteden, omdat dat in principe waardeverhogend is en door aard en bestemming bij het huis hoort.
Dus niet besteden aan belangrijke bedragen voor aanschaf van roerende goederen als meubilair.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij konden destijds een verbouwing hypotheek opnemen. Dit is dan weer voordeliger als een lening. Verder zijn er wel mogelijkheden voor geld lenen zonder bkr.

Het lijkt niet te kunnen een klein bedrag lenen zonder BKR toetsing. Maar het is mogelijk. Het hoeft geen probleem te wezen om zo met spoed geld te lenen. Zolang het bedrag maar niet hoger komt dan €1250.- Anders komen er problemen.

Weet alleen niet of dit hoog genoeg is?