wij willen huis kopen zijn 54 jaar hypotheek 180000 geen eigen inbreng gaan lasten omhoog bij 65 jarige leeftijd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je dit eens niet gewoon bij de Hypotheker laten doorrekenen? JAZEKER! De Hypotheker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er wel heel goed over nadenken om op uw leeftijd nog een flinke hypotheek te nemen. Als er een flink inkomen is hoeft het geen probleem te zijn. Goed afwegen of een wat ruimere/duurdere huurwoning geen optie is.

Antwoorden (3)

Als je de hypotheek héél snel rond krijgt (vóór je 55-ste) dan zal de bank geen rekening houden met de situatie na pensionering en anders wel. Absoluut gezien gaan de lasten niet omhoog, maar relatief gezien wel, na pensionering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lasten zullen hetzelfde blijven op je 65e. Maar vanaf je 65e levensjaar val je in een andere belastingtarief en betaal je minder belasting. Dit kan kan averechtse uitwerking op je hypotheek hebben omdat je de renteaftrek over een lagere schijf terug krijgt. Uiteindelijk zullen/kunnen de kosten stijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet aan beginnen op 54 jaar zonder eigen inbreng. Je raakt in deze fase van je leven snel in een financieel kritieke situatie. Je moet je hypotheek aflossen, ook al blijft er niets over voor eten. Beter blijven huren, dan kun je in noodgevallen gebruik maken van het sociale vangnet.