Als je een huis hebt gekocht maar hem nog niet hebt afbetaald, kun je hem dan verkopen? Zo ja, hoe gaat dat te werk? (puur uit interesse)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Ja je kan je huis verkopen. Je gaat naar een makelaar en laat je huis taxeren en te koop aanbieden. Je kunt dat ook zelf doen door bij voorbeeld je huis op Jaap.nl te zetten. Als je huis is verkocht deus de koper heeft een financiering ga je naar een notaris om je huis over te dragen. De notaris haalt het geld van de verkoop binnen en betaald eerst de hypotheek van je huis af en als er over blijft krijg jij de rest. Als je huis niet opbrengt wat de hypotheek is heb je een probleem dat je voor die tijd met de bank moet oplossen. Bijvoorbeeld door het nemen van een lening.