Voor welke schulden/ boetes wordt je aangehouden bij de douane? Ik heb door mijn ex hypotheekschulden, zal dit de douane ook interesseren?

Het gaat helaas om een restschuld van 90.000 euro! Door mijn ex is de woning bij de veiling verkocht voor een belachelijk bedrag. Ik woon sinds enkele maanden in het buitenland ivm het werk van mijn man. We willen graag op vakantie naar Nederland maar twijfelen sterk of we in problemen kunnen komen.

PS: Ex komt hier onderuit door aan te geven dat hij werkloos is. Bank komt dus achter mij aan als mede-eigenaar. Wij hebben een aantal keer contact opgenomen met de bank en zullen onze draagkracht opgeven. We beseffen natuurlijk wel dat ik helaas ook mede verantwoordelijk blijf voor de schuld. Maar hoop wel dat ik weer terug kan reizen samen met mijn man.
Alle tips zijn welkom!

Toegevoegd na 9 minuten:
Voor de duidelijkheid: Wij hebben het formulier pas ontvangen en nog niet toegestuurd (ivm draagkracht). Dit gaan we natuurlijk nog wel doen maar in tussentijd willen we op vakantie naar Nederland.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Hypotheek schuld interesseert de douane niks zolang je maar geen boetes of veel belasting hebt openstaan is het goed
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De douane zal je alleen aanhouden als je schuld bij de overheid/staat hebt. De douane heeft niets te maken met particuliere bedrijven of instellingen. Ook al zou je 3 ton hypotheek en 3 ton telecom schulden hebben, zal de douane je gewoon welkom heten!