Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik nu in Duitsland een hypotheek afsluiten en hoe begin ik daarmee?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest: ik heb al een huis gekocht in Nederland, vast contract, zo'n 10% van de koopsom aan spaargeld. Ben bij Aegon in onderhandeling over een hypotheek, maar door de nieuwsberichten aan het twijfelen gebracht...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De kans op een duitse hypotheek is erg klein. De media-informatie hierover is enorm opgeblazen. Het is onder een aantal voorwaarden mogelijk, áls je onder de 80% executiewaarde, en soms zelfs onder de 50% executiewaarde komt. De juiste plaats om verder te informeren is bij een onafhanelijke hypotheekadviseur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je begint ermee door een bankrekening te hebben waarop regelmatig geld binnenkomt. Anders krijg je geen euro. Vervolgens zoek je een huis en stap je een bank binnen. Het kopen van een huis in Duitsland gaat iets anders dan in Nederland, dus dat is wel iets waar je je in moet verdiepen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding