kan de bank zien als er mensen worden ingeschreven op een woonadres waar hypotheek op?

Nemen zij eventueel contact op hierover?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Stel je hebt een pand waarop je hypotheek hebt gegeven.
Met de bank(die de hypotheek heeft genomen!!) zijn afspraken gemaakt ten aanzien van huur/verhuur. Stel de woning staat dus bij de bank bekend als eigen woning van u. Maar alle correspondentie moet naar een ander adres. Dat geeft dan wel te denken. Wellicht heeft de bank ook de bevoegdheid om bij bedenkingen het bevolkingsregister terzake te mogen raadplegen ten einde eventuele fraude te kunnen bestrijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar als de hoofdbewoner/ hypotheek Nemer ingeschreven blijft moet dit geen probleem zijn?

Antwoorden (1)

Nee, dat gebeurt niet. Als je iets doet, wat in strijd is met de afspraken met de bank, bijv. Onder verhuur, en er ontstaan problemen, dan heb jij wel een serieus probleem.