Kan ik een aflossingvrije hyp.(nu 4,2% nog 13 jaar) oversluiten naar een ander soort hypotheek, mag korter zijn, waarbij mijn lasten lager worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Oversluiten van een hypotheek is doorgaans nadelig voor de consument.
Verzekeringsmaatschappijen zij er niet voor jou, maar om geld aan je te verdienen.

Oversluiten naar een andere hypotheek zal zeker mogelijk zijn, maar reken er niet op dat je goedkoper uit zult zijn. Tien tegen een dat het duurder wordt.

De vraag is of je voor de nieuwe hypotheek een nieuwe hypotheekacte moet sluiten bij de notaris of dat dit geregeld kan worden binnen de huidige acte. Als dit niet kan ben je ook nog geld kwijt aan de notaris.

Waarschijnlijk moet je met het nieuwe geld de oude hypotheek aflossen en dan een nieuwe hypotheek afsluiten. Dit is zeker het geval als je van hypotheekverstrekker zou wisselen.

Maak een afspraak met een, twee of drie tussenpersonen. Dit is altijd geheel vrijblijvend.
Leg je wensen uit en laat ze voor de mogelijkheden die zij zien een berekening maken.
Op basis daarvan kun je beslissen wat je doet.