Aflossen hypotheek?

Ik wil een deel van mijn hypotheek aflossen,momenteel 120000€.
Met hoeveel kan dit,zonder boete.
Ik denk aan 20000€

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Dat staat in je hypotheek akte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hangt af van de bank en van de voorwaarden
waarvoor je zelf getekend hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aanvulling: wat voor soort hypotheek heb je? Je kunt namelijk beter niet aflossen op sommige soorten hypotheken (bijvoorbeeld spaar- of bankspaar). Bij aflosvrij kan het wél weer goed. Soms kan aflossen ook boven het maximumpercentage zonder boete. Dit kan de geldverstrekker je vertellen. Zoek eerst anders telefonisch contact. Daar zijn ze voor.

Antwoorden (2)

De hoogte van het bedrag dat u boete vrij mag aflossen staat in uw contract, dat is per hypotheek verschillend.

Toegevoegd na 42 seconden:
contract = hypotheek akte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, precies. +
Utrecht
10 jaar geleden
Niet in de akte, het staat in je contract.
In de hypotheekakte kan een percentage staan waarmee je tussentijds een hypotheek kunt aflossen zonder dat het geld kost. Denk aan percentages van 10, zeg 15% van de hoofdsom. Bij een enkele hypotheek 20% van de hoofdsom.

Daarnaast geven verschillende hypotheekverstrekkers de mogelijkheid om extra bedragen af te lossen, dat kan echt alles zijn (zeg van euro 50.- tot euro 2000.- per keer.

Op een renteherzieningsdatum kun je doorgaans boetevrij af van de hele schuld. Raadpleeg ook hiervoor de akte.