hoeveel overwaarde is verstandig te hebben op je woning?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met verstandig?
Verstandig is zoveel mogelijk natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op dit moment zou je zoveel mogelijk moeten hebben, bij veel mensen is de overwaarde als sneeuw voor de zon verdwenen met die dalende huizenprijzen.

Antwoorden (1)

Daar is geen zinnig woord over te zeggen.
Wil je dat weten voor de belasting, want die overwaarde is natuurlijk vermogen.
Of wil je dat weten voor de hypotheekrente-aftrek?
Of wil je die overwaarde ergens voor gebruiken?
In ieder geval is daar geen bedrag voor te noemen.
Dat hangt maar heel erg af van jouw persoonlijke situatie.

Hier staat uitgebreider informatie:
http://financieel.infonu.nl/belasting/8961-belasting-betalen-over-overwaarde-huis.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De belasting laat het eigen woonhuis (hoofdbewoning) buiten beschouwing waar het de vermogensbelasting (vermogensrendementheffing) betreft.