Kortweg personen of instanties die over veel geld beschikken dit kunnen particulieren,banken,verzekeringsmaatschappijen zijn.

Toegevoegd na 52 seconden:
En bereid zijn geld uit te lenen tegen een bepaalde zekerheid die bij niet nakomen van de aflossing kan worden geexecuteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een bank kan dit als je voldoet aan de voorwaarden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een particulier is ook goed denkbaar. bij een hypotheek hoeven we natuurlijk niet alleen aan aanzienlijke bedragen te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Bank lijkt me
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn er erg veel banken, verzekeraar en overige hieronder een lijstje van alle.
12 jaar geleden
Alle antwoorden hiervoor zijn goed, maar een meer volledig antwoord is:

Iedereen en/of elke bank, maatschappij, rechtspersoon, instantie, (overheids)orgaan, instelling die bereid is om je geld te lenen.

Hierbij zal het onderpand (een) onroerende za(a)ken dienen te zijn;(meestal (woon)huis, maar kan ook bv. grond zijn en ook (teboekgestelde)schepen en luchtvaartuigen.
12 jaar geleden
Iedere persoon of instantie die in staat is om jou voldoende geld te lenen om het door jou gewenste huis (of ander vastgoed) te kopen en dat object in onderpand te nemen als je onverhoopt niet aan de aflossingsvoorwaarden kunt voldoen.