wij waren drie weken te laat met de hypotheek betalen geld is nu overgemaakt de hypotheek verstrekker wilt toch nog bankafschriften zien mag dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Ja dat mag je kunt veranderingen in je ontvangsten hebben en daardoor misschien je hypotheek niet meer betalen. Je bent nu 3 weken te laat of een week moet je weer betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je dat weigert ik kan t nl wel betalen maar er staan dingen op zij niet hoeven te weten niks ernstig maar gewoon privé?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er was trouwens iets mis gegaan kan gebeuren toch? Kunnen ze dat dan gelijk eisen? Ik vind t gewoon geen fijn idee dat hun mijn privé dingen zien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Geus dat eisen ze dus wel over de gehele maand Januari en februari en dat irriteert mij dus een beetje want en t is nu betaald en ik vind dat dat hun niks aan gaat zou ik dat dan echt verplicht zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft de bank aangegeven WAAROM precies ze een bankafschrift willen zien ?
Is het om te kijken of jij het geld toch nog hebt overgemaakt of wil de bank zien dat je genoeg inkomsten hebt om volgende maand wel op tijd te betalen ?
Als dit de eerste keer is dat je te laat bent met betalen, EN als je het geld na 3 weken toch nog hebt overgemaakt, dan zou ik een brief sturen met de gegevens van de transactie (datum, rekening nummer bank en omschrijving). Een beetje bank moet dan kunnen controleren of het geld ontvangen is.

Antwoorden (1)

Dat ligt aan de afspraken die gemaakt zijn bij aanvang. Dus je contract voorwaarden. Die moet je er even op nalezen.