Kan je de rente aftrekken van een verbouwingslening?

We hebben sinds een korte tijd een stimuleringslening bij de gemeente afgesloten. Een groot bedrag lenen we tegen 1% rente. Ik las zojuist op internet dat je de rente van leningen die in je huis zitten(dus bij verbouwingen) kan aftrekken?.. Hoeveel, hoe lang is dit en waar kan ik meer informatie vinden hierover?

Bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

De rente op een lening voor een verbouwing is fiscaal aftrekbaar, dat betekent dus dat je bij je belastingaangifte de rente als aftrekpost mag aangeven.

Meer informatie vind je in de bijgevoegde bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de rente en financieringskosten van eigen woningschuld aftrekken van het inkomen, voor zover het geld is gebruikt voor de eigen woning.
Betaalbewijsvereiste
Een eigenwoningschuld is voor zover en vanaf het moment waarop de betaling voor de verbouwing heeft plaatsgevonden.
Oogmerkvereiste
De bedoeling dat het geld geleend moet zijn voor verbouwing/onderhoud. Ook als het geld achteraf geleend is.