Waar kan het nog mis gaan? (hypotheek vraag)

Vorige week de offerte van de bank ontvangen en ondertekend met alle documenten retour verzonden. De bank geeft nu aan een verwerkingsachterstand te hebben van 2 weken. Ik zit nu dus nog minimaal 2 weken in spanning.. Kan het nog mis gaan met bkr of inkomengevens? Of is dat beoordeeld bij het uitbrengen van de offerte en gaat het nu vooral om de werkgeversverklaring en taxatie etc. En hoe lang duurt het beoordelen van een dossier? Alvast bedankt voor je reactie!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het huis gekocht onder voorbehoud van financiering? Als dat zo is en het gaat over de afgesproken 3 of 4 weken heen, dan is het verstandig om om verlenging te vragen aan de verkoper, via de makelaar. Doe dit wel schriftelijk ivm 'bewijs'.
Als je dit niet doet en om één of andere reden word de hypotheek tóch afgewezen, dan heb je een groot probleem.

Antwoorden (3)

Dat kan niet meer mis gaan. De bank heeft met het versturen van een offerte nagenoeg gezien, dat jij kredietwaardig bent en je hypotheek kan betalen. Als jij zelf ook goed hebt nagedacht over de gevolgen van je hypotheek (kan je het betalen of niet, moet je er veel voor opzij leggen of niet ect ect) en je niet al te hoge schulden of betalingsachterstanden hebt, zal je hypotheek niet hangen op een werkgeversverklaringen o.i.d. Zoals de bank al aangaf, zal je in 2 weken nieuws ontvangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit wel goed waarschijnlijk.
Moetcwel raar lopen als er geen hypotheek wordt verstrekt. Succes met jullie huisje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!
kan altijd nog mis gaan was bij mij ook
had alles ingeleverd koopcontract taxatierapport bouwtechnischrapport ze wisten van bkr codering,zeiden dat het geen punt was
duurde ook 2 weken voor ik antwoord kreeg
en toch afgewezen