ik heb een hypotheek bij mijn vader. nu wil ik mijn koophuis gaan verhuren en zelf elders gaan huren. vervalt dan de hypotheek als zijnde hypotheek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Contract bij de bank? Of alleen een notariële akte bij je vader? Nederland of België?

Het beste antwoord

De woning valt vanaf het tijdstip van verhuur in Box 3. Hypotheekrenteaftrek is dan niet meer mogelijk. U moet de WOZ-waarde van de woning aangeven (peildatum: 1 januari) De hypothecaire lening mag bij: schulden Box 3 als schuld worden opgevoerd.

Huuropbrengsten hoeft u niet aan te geven.
fisbel
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Indien je een hypotheek hebt bij zeg een (normale ) bank mag je zonder toestemming Vd bank je huis niet verhuren . De achterliggende gedachte is , indien jij in het huis woont en je houd op met betalen dan komt het huis leeg ter verkoop dat brengt meer op dan dat er nog een huurder in zit . Met contract enz nu in deze tijden zijn de regels hier over wat versoepelt maar de hypotheek gever moet er formeel wel z'n toestemming aan geven . Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Hij heeft een hypotheek via zijn vader
In de regel mag je niet een koophuis onder verhuren en zelf ook weer gaan huren.
De hypotheek rente vervalt dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij niet dat de hypotheek vervalt, indien de hypotheekverstrekker (vader) dit niet verlangt. Als het bij een bank was zou je het huis naar alle waarschijnlijkheid niet eens mógen verhuren.
Heb je een akte met je vader gemaakt en staat daar een beperking in dat je er zelf moet wonen?
Wél is het volgens mij zo dat je je hypotheekrente niet meer mag gebruiken als aftrekpost als je niet in deze woning woont. In die zin zouden er dus wel financiele consequenties zijn.