Als ik een huis wil kopen van 4 ton hoeveel moet ik dan minimaal per maand verdienen ivm hypotheek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
licht er aan hoeveel je loon is
!!!!!!!!!!!!!

Antwoorden (2)

Dat is helemaal afhankelijk van bv eigen geld, overwaarde die je hebt op je huisige woning etc. Of de verplichtingen die je hebt zoals alimentatie.

Even snel berekend zal je inkomen rond de 70.000,00 per jaar moeten liggen.

Toegevoegd na 3 minuten:
en dat gedeeld door 12= 5800 euro bruto. Voor de hypotheek mag je ook je vakantiegeld meetellen, dat is meestal 8%. dus minimaal 5400,00 per maand zul je moeten verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
€ 70.000 als er geen andere schulden zijn http://www.hypotheker.nl/hypotheken/ik+wil+een+woning+kopen/hoeveel+kan+ik+lenen/bereken+maximale+leenbedrag/
Gemiddeld kun je bij banken 4,5 x je jaarinkomen incl. vakantiegeld lenen voor een hypotheek. Hier zijn eventuele bestaande kredieten niet in meegenomen.

Als je een huis van 4 ton koopt tel er dan nog eens 10% bij op voor bijkomende kosten.

Als dit bedrag wilt financieren zul je 4,4 ton : 4,5 = 98.000 euro per jaar moeten verdienen.