Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een huis wil kopen van 4 ton hoeveel moet ik dan minimaal per maand verdienen ivm hypotheek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
licht er aan hoeveel je loon is
!!!!!!!!!!!!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat is helemaal afhankelijk van bv eigen geld, overwaarde die je hebt op je huisige woning etc. Of de verplichtingen die je hebt zoals alimentatie.

Even snel berekend zal je inkomen rond de 70.000,00 per jaar moeten liggen.

Toegevoegd na 3 minuten:
en dat gedeeld door 12= 5800 euro bruto. Voor de hypotheek mag je ook je vakantiegeld meetellen, dat is meestal 8%. dus minimaal 5400,00 per maand zul je moeten verdienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
€ 70.000 als er geen andere schulden zijn http://www.hypotheker.nl/hypotheken/ik+wil+een+woning+kopen/hoeveel+kan+ik+lenen/bereken+maximale+leenbedrag/
Gemiddeld kun je bij banken 4,5 x je jaarinkomen incl. vakantiegeld lenen voor een hypotheek. Hier zijn eventuele bestaande kredieten niet in meegenomen.

Als je een huis van 4 ton koopt tel er dan nog eens 10% bij op voor bijkomende kosten.

Als dit bedrag wilt financieren zul je 4,4 ton : 4,5 = 98.000 euro per jaar moeten verdienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding