Als ik een startershypotheek krijg, is dat bedrag dan alleen voor je huis of kan ik er ook nog wat mee verbouwen?

Ik wil graag een huis kopen en ga binnenkort op gesprek voor een lening, hypotheek. Maar is dit bedrag alleen voor het huis of kan je hier bijvoorbeeld ook een keuken voor kopen of iets dergelijks. Misschien een domme vraag maar ik ben hier niet in thuis. Bedankt alvast voor het antwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt er maar helemaal aan wat voor bedrag je wilt en kunt lenen,en onder welke voorwaarden. Vaak is het wel mogelijk een deel extra ruimte in de hypotheek te maken voor woningverbetering, die je dan in de regel ook binnen een periode moet aanwenden. Je mag er niet van op vakantie, een auto kopen of een dure puppy aanschaffen.

Hypotheken moeten tegenwoordig echt en aantoonbaar voor de woning / woningverbetering gebruikt worden. Een keuken valt zeker onder woningverbetering, en zou dus zeker tijdens de onderhandelingen kunnen worden meegenomen. Maar nogmaals : dat is maatwerk, en zelfs met wat meer gegevens hier zo niet 123 te zeggen. Win daarvoor advies in bij - liefst verschillende hypotheekverstrekkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om een hypotheek te krijgen wordt gekeken naar je inkomen. Dus als je een huis op het oog hebt en de aankoop waarde is bekent dan kun je als het goed is met eigen geld en de hypotheek je huis kopen. Dus binnen de hypotheek heb je geen ruimte over. Het is niet zo dat je zo maar een bedrag krijgt.