Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is boeterente , omdat ik wil oversluiten ivm lagere rentepercentage te omzeilen????

ik ben het gejat van de banken beu.....als vandaag benzine 1.70 kost en morgen 1 euro...dan betaal ik toch ook geen boete!!!!....alles even los van de opmerking keuze te hebben kunnen maken tussen rentevast en variabel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je bent zelf akkoord gegaan met een rente voor een bepaalde tijd. In de clausule staat ook , dat als je binnen die tijd wilt wijzigen, hier een boete op staat.
Dus...........NEE, die boete omzeilen kan alleen door je afspraken na te komen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ja, je huis verkopen en je hypotheek aflossen. Wil je dat niet, dan kun je uitrekenen of het loont de boeterente te betalen en tegen het lagere percentage te lenen. Vergeet niet de kosten van notaris, afsluiten, taxatie etc. als je naar een andere bank stapt.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Als je de hypotheek verandert bij de huidige verstrekker en de rente looptijd een eind vooruitgeschoven wordt, willen sommige hypotheek verstrekkers het wel eens zonder boeterente doen.

Overigens, de bank steelt niet. Jij spreekt een bepaalde rente af voor x tijd. En daar houden ze zich netjes aan. Je gaat ook geen hogere rente betalen in die periode immers
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding