is boeterente , omdat ik wil oversluiten ivm lagere rentepercentage te omzeilen????

ik ben het gejat van de banken beu.....als vandaag benzine 1.70 kost en morgen 1 euro...dan betaal ik toch ook geen boete!!!!....alles even los van de opmerking keuze te hebben kunnen maken tussen rentevast en variabel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Je bent zelf akkoord gegaan met een rente voor een bepaalde tijd. In de clausule staat ook , dat als je binnen die tijd wilt wijzigen, hier een boete op staat.
Dus...........NEE, die boete omzeilen kan alleen door je afspraken na te komen.
10 jaar geleden
Ja, je huis verkopen en je hypotheek aflossen. Wil je dat niet, dan kun je uitrekenen of het loont de boeterente te betalen en tegen het lagere percentage te lenen. Vergeet niet de kosten van notaris, afsluiten, taxatie etc. als je naar een andere bank stapt.
10 jaar geleden
Als je de hypotheek verandert bij de huidige verstrekker en de rente looptijd een eind vooruitgeschoven wordt, willen sommige hypotheek verstrekkers het wel eens zonder boeterente doen.

Overigens, de bank steelt niet. Jij spreekt een bepaalde rente af voor x tijd. En daar houden ze zich netjes aan. Je gaat ook geen hogere rente betalen in die periode immers