Ik wil een hypotheek nemen omdat ik een huis wil kopen. Waar kan ik het beste hypotheek nemen?

Met weinig rente e.d.? Heb niet echt verstand van...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JAZEKER.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DE .......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen, de Hypotheker. Google maar eens op Hypotheker en Kassa.
(het consumentenprogramma van VARA)

Antwoorden (3)

Het gaat bij een hypotheek echt niet alleen
om een lage rente.

Het is toch wel goed om je goed te (laten) informeren over alle hypotheekvormen, de voorwaarden, de aflossingsmogelijkheden, de duur van de rentevaste periode etc.

Vraag je dan af:
Of je genoeg inkomen hebt.
Of dat inkomen de komende jaren gegarandeerd is.

Lees eerst dit eens.
En let daarbij op dat die aflossingsvrije variant tegenwoordig niet meer mogelijk is.
http://www.hypotheekvormen.info/

Zoek een goede onafhankelijke financieel adviseur, die aangesloten is bij het NBVA.

Zo'n adviseur werkt voor jou. Hij krijgt geld van de hypotheekverstrekker en vraagt aan jou geen provisie.

Zelf vergelijken is voor veel mensen erg lastig en misschien ook voor u. Een onafhankelijk hypotheekadviseur die lid is van de NBVA kan dit voor u doen. Hij kent meerdere aanbieders van hypotheken uit de praktijk. Hij kent de voorwaarden, voordelen én de valkuilen van vrijwel alle hypotheekvormen van deze aanbieders. En op basis van uw wensen en financiële mogelijkheden adviseert hij u over het beste aanbod.

http://www.nbva.nl/hypotheken/

Toegevoegd na 10 uur:
http://www.independer.nl/hypotheek/hypotheekadviseur.aspx
Kun je informatie opvragen over hypotheken,
maar ook een hypotheekadviseur bij jou in de buurt
zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben de laatste jaren bezig geweest met precies deze vraag. Het ligt er maar net aan.

De goedkoopste rente is niet per se de beste. Je moet echt kijken naar de voorwaarden van de hypotheek.

Zoals:
-welk bedrag ben je per maand kwijt aan rente?
-welk bedrag ben je per maand kwijt aan levensverzekering (ik weet niet beter of je MOET dit nemen bij een hypotheek)
-welk bedrag moet je per maand aflossen? (Dit is een goede zaak, maar tel het eens op bij de rest)

Daarnaast is er een hoop gedoe in de politiek over de hypotheekrenteaftrek. Als dit wordt afgeschaft krijg je veel minder terug van de belastingdienst elk jaar.

enz enz enz

Volgens mij kun je het beste een adviseur raadplegen, maar dan niet een vergelijkingssite of zoiets. Zoek iemand die écht onafhankelijk is, en niet betaald wordt door een groot bedrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens langs bij 'De Hypotheker'. Daar kunnen ze je van alles uitleggen over de hypotheek, in welke vorm jij hem zou willen en welke voor jou dan de beste keuze zou zijn.
Zij vergelijken hypotheken van alle hypotheekverstrekkers behalve de Rabobank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Hypotheker was pas nog wel heel slecht
in het nieuws, bij Kassa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ook bij Tros Radar.
Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow dat heb ik niet meegekregen. Heb zelf wel positieve ervaringen met de Hypotheker. De hypotheekshop werkt op dezelfde wijze.. Misschien is dat een idee...