als je in het buitenland wil gaan wonen hoe moet je het dan doen met de hypotheek enzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag is echt nogal onduidelijk. Als je echt antwoord wilt, kun je beter nog wat toelichting geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, het is niet duidelijk of je nu een hypotheek in het buitenland wilt, of dat je vraagt hoe je het oplost met je huidige hypotheek in Nederland.

Antwoorden (4)

In elk land anders: ik weet niet hoe dat precies zit. Maar in Nederland is de grond duurder dan in andere landen dus de hypotheek ook zou ik denken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zul je per land moeten bekijken. Overal gelden andere regels en voorwaarden. Als je in het buiteland gaat wonen wordt je AOW niet meer opgebouwd en zul je dat zelf moeten betalen als je rechten ilt blijven opbouwen voor je dit vergeet
13 jaar geleden
"met de hypotheek". Bedoel je dat je een hypotheek hebt lopen in Nederland en wat er dan gebeurt als je naar het buitenland gaat?

Dat is erg afhankelijk naar welk land je verhuist. Nederland heeft met een aantal landen bilaterale belastingverdragen afgesloten zodat wordt voorkomen dat je twee keer belasting betaalt. Maar omdat de afspraken tussen twee landen zijn gemaakt, kan Nederland met een ander land weer andere afspraken hebben gemaakt.

Bedoel je of je in het buitenland ook een hypotheek kunt nemen zoals wij dat in Nederland kennen. Nee, Nederland is vrij uniek met het feit dat wij de betaalde rente mogen aftrekken bij de inkomstenbelasting. Ook is de rente voor hypotheken erg laag en geven de banken hoge bedragen tov. het salaris.

Er zijn landen waar je 30% of meer aan rente per jaar betaald en de hypotheek som laag is tov de waarde van het pand.

Tip: voordat je überhaupt vertrekt, eerst heel goed nadenken, verifiëren, checken, Nederlanders vragen die al in het betreffende land wonen, ambassade bellen, etc. etc. Want het buitenland is echt heel erg anders dan Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet gaan, het is allemaal corrupt en ze komen daar meestal hun afspraken niet na. Dank god op je blote knieën dat je hier geboren bent.