Mag je voor je huis vragen wat je wilt of zijn er regels voor?

Stel je wilt zelf {dus zonder makelaar} je huis verkopen
en je laat het niet taxeren maar je vraagt gewoon een prijs die jezelf redelijk lijkt, mag dat?
Niet antwoorden dat je een koper moet zien te vinden die dat wil betalen want dat weet ik wel.

Mijn vraag is echt of je zelf mag vragen wat je wilt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.2K

Antwoorden (9)

Ja dat mag het is jou huis. De rest heb je zelf al gezegd
13 jaar geleden
ja hoor mag je helemaal zelf weten, het is maar wat de "gek" ervoor geeft.

als jij denkt dat je het voor een veel hoger bedrag kwijt kan, gewoon proberen!!

lukt het niet, kan je er altijd nog op terug komen.

of het verstandig is, is een ander verhaal, want een koper wordt ook geadviseerd om te taxeren en daar kunnen dan best nog wel eens wat verassingen uit komen.

Nou ja je kan dan altijd nog beslissen om het op een andere manier te doen.

Maar je mag naar je broer gaan en je huis verkopen voor 1 euro of voor 1 miljoen, ook al is het huis 200.000 waard.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord, want zo is het gewoon +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt mij ook prima antwoord.
Wij hebben voor onze 2 inmiddels verkochte huizen zelf de prijs bepaalt, dat mag je helemaal zelf weten.
Of je het ook krijgt is altijd maar de vraag.
De makelaar zou kunnen adviseren om hoger of lager te gaan met de prijs maar de verkoper bepaalt het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegenstelling tot wat eerder geantwoord is: Nee. Het moet een reeele prijs zijn. Als je te weinig vraagt voor het huis, 'geef' je als het ware kapitaal weg. Dit vind de belastingdienst niet goed, en die komen dan aan de deur kloppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag maar ik zou de WOZ waarde als minimum aanhouden om gedoe met de belasting te voorkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat mag niet, althans niet zonder fiscale gevolgen. Als je jouw huis voor bijvoorbeeld 1.000 euro aan een familielid zou verkopen dan ziet de fiscus het verschil met de werkelijke waarde als schenking waarover belasting betaald moet worden.

En als je je huis verkocht hebt, moet je wellicht afrekenen met de bank vwb de hypotheek. De opbrengst moet dan wel de nog openstaande schuld dekken.

Maar ergens rond een redelijke prijs mag je zelf bepalen wat je voor het huis wilt hebben.
13 jaar geleden
WOZ waardering is geen goede richtlijn. Voor mijn huis is er vergeleken met huizen van heel andere waarde, heel andere oppervlak en heel andere m3's. Als je zeker wil zijn vraag een makelaar om een taxatierapport. Kost zo'm 200 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag zoveel vragen als je zelf wil (zolang het inderdaad niet onder de waarde is)

Het vervelende is dat kopers die met een hypotheek het huis kopen, er niet zomaar alles voor mogen betalen van de bank. De bank doet een taxatie en meer mag er (middels een hypotheek) niet voor betaald worden. De bank zou anders teveel verliezen als het openbaar verkocht moet worden.

Dus nu maar hopen op een koper met veel eigen geld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dit mag. Er zijn geen regels voor.
de verkoop van je huis is een kwestie van vraag en aanbod.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bijzonder 'waardevolle aanvulling' op bovenstaande antwoorden.....