Wat als de woningbouw mijn brievenbussleutels niet geeft?

Ik huur sinds 2 maanden een huis. De woningbouw laat erg lang op zich wachten wat betreft mijn brievenbussleutels. Belastingbrief kan ik hierdoor mislopen, waardoor het risico op boetes groter wordt. Wat kan ik eisen van de woningbouw? (Ze melden dat het nog een maand kan duren, ik ga bijna mijn 3e huurmaand in.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Belastingbrieven bedoel ik hierboven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de huur inhouden totdat ik mijn sleutels heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden is dat ik moet wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch idioot? Je post valt dus in een bus waar je niet in kunt. De woningbouw heeft de sleutel. Met andere woorden: de woningbouw houdt jouw post gegijzeld! Ik zou zeggen: jullie kunnen me toegang tot mijn post geven, of ik doe het zelf, voor jullie rekening. En iets zegt me dat het goedkoper is om me die sleutel gewoon te geven dan om de rekening voor een nieuw slot te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onacceptabel !

Het beste antwoord

Een aangetekende brief sturen met een ultimatum waar binnen ze moeten reageren. Ook de voorwaarde vermelden wat er gebeurt als ze niet reageren. Bijvoorbeeld dat je de slotenmaker laat komen om de brievenbus te openen en er een nieuw slot in te laten zetten. Je zou voor de netheid bij de slotenmaker op voorhand kunnen informeren wat dit kost en dit ook in de brief kunnen zetten. Dit geld kan je dan ofwel inhouden op de huur (dit ook in de brief zetten) ofwel declareren. Je hebt geen compleet huis gehuurd op deze wijze en dan kan natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje echt praktisch en waardevol antwoord. Kan ik wat mee, bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ! en vervolgens sturen ze een brief terug ,die jij natuurlijk niet kunt lezen omdat je niet in je brievenbus terecht kunt.

Andere antwoorden (5)

Gelijk de sleutels eisen,en hebben ze die niet dan zou ik ze vertellen dat ik een sleutelmaker laat komen,om de brievenbus open te krijgen,en dat de rekening voor hun is.
dit is ronduit belachelijk,dit kun je niet accepteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou een nieuw slot erin laten zetten en deze kosten inhouden op de huur die je moet betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderstaande link is een v.b. van plichten bij opzegging huur.
Misschien staat het in je overeenkomst, nalezen erop.

Plichten verhuurder bij oplevering i.v.m. sleutels overhandigen.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ze meedelen,dat je ze voor de gevolgen aansprakelijk stelt, als ze in gebreke blijven. Dit is ronduit belachelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou je huur niet automatisch laten afschrijven maar gewoon een acceptgiro laten sturen door de woningbouw
heb je een mooie reden om niet te betalen je kunt gewoon niet bij je post