Hoe kun je veranderen van VVE beheer?

Er zijn slechts 2 eigenaren. De ene wil niet veranderen en de ander wel (vanwege de hoge beheer kosten).

Beide eigenaren hebben gelijke stemmen (1 tegen 1).
Hoe moet je dit oplossen?
Is VVE beheer uitbesteden trouwens verplicht (zeker in het geval van slechts 2 eigenaren).

Weet jij het antwoord?

/2500

VVE beheer is niet verplicht. Je mag dit zelf doen. Of een boekhouder of iedereen die joj capable acht voor de taak. Om te veranderen moet de meerderheid voor stemmen in principe is je vve gedoemd om te mislukken. Er moet namelijk altijd een oneven aantal stemmen zijn. Je zou de vve beheerder die je nu heb kunnen vragen wat te doen als de stand 1-1 is in een kwestie. Je hoeft de kwestie niet te benoemen. De vve beheerder zou moeten weten wat de oplossing is. Deze zou moeten staan in je splitsingsakte of de statuten. Ik weet dat als er niet genoeg stemmen zijn bij de vergadering om besluiten te nemen er een 2e vergadering uitgeroepen mag worden binnen een x aan tijd. 4 weken dacht ik maar weet ik niet zeker. En dan gelden de stemmen wel ook al is minder dan de helft aanwezig. Je zou dus kunnen vals spelen door een vergadering in te plannen als de ander op vakantie is. En dan na een week weer dan ben je alleen en mag je alle besluiten nemen. Kijk even in de splitsingsakte en de statuten van je vve wat er over in staat. En vraag je vve beheerder eventueel. Heb je de splitsingsakte van 1973 dan staat bovengemeld punt erin.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100