Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Huis gekocht met scheur in muur, kan ik dat nog op de makelaar verhalen?

Volgens makelaar zou het een eenmalige zetting zijn.
Nu anderhalf jaar later wordt de scheur groter, wat kan ik hier aan doen ? Kan dit nog op de makelaar verhaald worden?

Picture for question
TurfGraver
3 maanden geleden
Wat staat er in het bouwkundige keuring rapport?
Verwijderde gebruiker
3 maanden geleden
Dat heb ik niet alleen de opmerking van de makelaar
VraagAntwoord66
3 maanden geleden
gast164215 stelt de vraag en harryv162 antwoord?
ronron1212
3 maanden geleden
Welke makelaar de verkopend of jouw aankoopmakelaar.
TurfGraver
3 maanden geleden
Afhankelijk van nogal wat zaken...
Info.
https://www.invorderingsbedrijf.nl/rol-makelaar-bij-verborgen-gebreken/
ronron1212
3 maanden geleden
@Turfgraver het is geen verborgen gebrek het is zichtbaar en bij de aankoop ook.
gast164215
3 maanden geleden
De verkopende makelaar tevens taxateur
TurfGraver
3 maanden geleden
Ronron12, heb je artikel wel wel gelezen?
Gaat om de stukjes 'informatie plicht' en 'onderzoek plicht' die wel interessant kunnen zijn voor vs.
Verder kunt je je afvragen of het niet bekend was (dat het alleen om zetting ging) en dus verborgen.
"Alleen als de gebreken pas na de overdracht aan het licht komen, en de koper hier niet vanaf had kunnen weten, is de verkoper mogelijk aansprakelijk."
Maar let op, koper heeft dus ook plichten om dit soort situaties te voorkomen.
TurfGraver
3 maanden geleden
"De verkopende makelaar tevens taxateur"
Dit mag niet. Dit moet altijd door een onafhankelijke taxateur gebeuren.
ronron1212
3 maanden geleden
@Turfgraver de koper heeft wa dat aangaat ook onderzoeksplicht. @gast164215 ook taxateur en verkopend makelaar hoezo taxateur?
TurfGraver
3 maanden geleden
"@Turfgraver de koper heeft wa dat aangaat ook onderzoeksplicht."
8-|
Lezen is niet je sterkste kant zie ik.
ronron1212
3 maanden geleden
@Turfgraver ik heb te veel huizen verkocht en gekocht dat ik dat wel weet maar het is geen onzichtbaar gebrek dus het gaat niet op. De koper heeft een verkoopmakelaar vertrouwd en die ook nog eens als taxateur aangesteld allemaal niet handig bij het kopen van een huis. Geen bouwkundig onderzoek laten doen ook niet handig zeker niet met een geconstateerde scheur.
TurfGraver
3 maanden geleden
Stel, de verkoper had een bouwkundig rapport en wist dat de scheur een constructie fout is maar die tijdens verkoop heeft verzwegen... (en dat is te bewijzen).
We zij het met elkaar eens ronron1212 dat het van de VS niet handig was om een nader onderzoek te (laten) doen. En geef ook weinig tot geen kans op het kunnen verhalen.
Maar ken de gehele situatie niet.
ronron1212
3 maanden geleden
@Turfgraver dat klopt we weten niet de hele situatie. Maar wat we weten geef ik de koper weinig tot geen kans.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing