Dit hangt deels van je samenlevingscontract af (tenminste dit is verstandig). Maar je mag onder geen beding het huis zonder medeweten van je partner verkopen of iets dergelijks. Zelfs als vaststaat dat jij de eigenaar bent van het huis en de inboedel. Kies jij er voor verantwoordelijk te zijn voor zijn/haar onderdak.
Verbreek je de relatie moet je hem of haar de kans geven een andere woning te zoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
JIj kiest ervoor onderdak te verlenen aan iemand dus dat moet je ook geven. Jij blijft echter wel eigenaar van de woning. Maar dit kun je het beste vast laten leggen in een contract (hoeft niet notarieel). Dit om problemen te voorkomen.