Waarom hangen makelaars een bord 'Verkocht' op, als een woning verkocht is?

Waarom halen ze niet gewoon het bord 'Te koop' weg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Dit is duideli8jk om extra reclame te maken voor de makelaardij. Want zo'n bord staat nog weken, zo niet maanden. in de voortuin te pronken.

De Tweede Kamer bracht dat ter discussie en wil er belasting op gaan heffen. Dat makelaars dus voor zo'n bord moeten betalen, omdat het anders gratis reclame is.
Of die nieuwe wetgeving erdoorheen is gedrukt weet ik niet.

Makelaars waren het er namelijk niet mee eens, omdat het puur is, om de staat van het huis aan de consument zichtbaar te maken. Nou, als dat zo is, dan moet je ook niet de naam van je bedrijf erop zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Om reclame te maken voor hun makelaardij.

Toegevoegd op 14-05-2009 19:07:36
Dus zoals hieronder in de meeste antwoorden wordt aangegeven: reclame ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te laten zien dat ze "goed werk" hebben verricht en dat alle voorbijgangers maar moeten weten dat het huis echt is verkocht door 'hullie'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om te zeggen tegen de mensen die te lang hebben getwijfeld: ''na na na na na''....;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha +1
Om aan te geven dat het huis niet meer te koop staat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te laten zien dat het van eigenaar wordt gewisseld.

Bij mij in de buurt is een makelaar die plaatst borden met de tekst "Te Laat"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bord verkocht betekend dat het huis verkocht is. En het bord blijft staan totdat de koper zich niet meer kan terug trekken. Het is ook tevens bedoeld voor reclame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak wordt het bord pas weg gehaald als de nieuwe eigenaars de sleutel hebben. Want in thoerie kan je terug tot je moet tekenen...
wanneer het bord weggehaald wordt is het natuurlijk nog niet duidelijk of het huis verkocht is of van de markt is afgehaald. nieuwsgierige buurtbewoners en geinteresseerden weten dan eigenlijk nog niks. vandaar dat 'verkocht' bordje erop.
(en natuurlijk voor de gratis reclame ;) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon reclame voor mensen die ook van plan zijn hun huis te verkopen; kijk eens hoe succesvol die makelaar is?