Je kunt kopen wat je wilt als je geld genoeg hebt.

Maar als je denkt makkelijk een tweede hypotheek te krijgen, terwijl je nog volop aan de eerste hypotheek betaalt, dan heb je het mis.
Een tweede hypotheek is mogelijk als je over een eigen woning beschikt die meer waard is dan de hoogte van je hypotheek
Of als iemand, met voldoende inkomen, garant staat voor jouw lening.

Het krijgen van een eerste hypotheek is al stukken moeilijker geworden de laatste tijd.
Loop maar eens binnen bij een hypotheekverstrekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je er geen lening voor hoeft op te nemen is dat geen probleem, heb ik ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier snap ik die minnen niet.
Als je geld genoeg hebt kun je een huis kopen, is geen probleem. Plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die minnen komen denk ik van mensen die denken dat je altijd een hypotheek nodig hebt om een huis te kopen.
Maar bedankt voor de plus.
Ja hoor geen probleem. Als je voldoende eigen geld hebt om een tweede huis te kopen vindt de huidige hypotheekverstrekker dat prima. Heb je niet genoeg eigen geld, dan begint hooguit hypotheekverstrekker 2 te piepen dat je het tweede huis niet kunt betalen.
13 jaar geleden
Nee, je zult dit moeten opgeven. Een hypotheek vertrekker moet immers weten of jij die kosten kint opbrengen. Die gegevens zijn ook vastgelegd bij de notaris dus er over liegen heeft geen enkele zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij lees je de vraag verkeerd. Ze vraagt of ze het moet melden aan de verstrekker van de hypotheek op het eerste huis.
paulus811
13 jaar geleden
Waarom is het kopen van een tweede huis niet netjes? Zou je een jacht wel melden dan? Zolang je je verplichtingen naar de hypotheekverstrekker nakomt, is er toch niets aan de hand?
itsme
13 jaar geleden
een hypotheek staat wel geregistreerd bij het BKR. Daar staan alle leningen geregistreerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maedjeoetste: Wanneer je geld leent sta je geregistreerd bij het BKR te Tiel. Het kan daarbij gaan om zaken als een hypotheek, een persoonlijke lening maar ook om een abonnement voor een mobiele telefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is het nee want die heeft al een berekening gemaakt. als de tweede berekend dat het kan heeft de eerste zijn geld al.
Dat is in theorie altijd mogelijk. Vooral als je het zelf kunt bekostigen. In vrijwel alle hypotheekaktes staat dat je verplicht bent om aan je hypotheekverstrekker te vermelden als je een nieuwe lening afsluit. Ik vraag me wel af waarom je deze vraag stelt? Als je het gevoel hebt dat je het beter niet kunt doen omdat de bankt dat niet goed zou vinden, zou ik het sowieso niet doen...