Wat kan ik nog doen tegen lekkage?

Ik heb zo'n paddenstoel op het dak, die leidt naar de ventilatie-opening in mijn badkamer. Hoedje daarvan is verdwenen, dus als het regent heb ik lekkage. Monteur van de wbv heeft er een plastic dopje ingeduwd, die er na enkele weken weer uitviel. Vriend heeft van binnen uit er een provisorisch hoedje op geïnstalleerd, die met de storm is weggewaaid. Vriend (65) wil nu het dak op, maar dat wil ik niet. Wat nu te doen, om niet steeds met plassen water in de badkamer te zitten?

een jaar geleden
1.6K
tinus1969
een jaar geleden
Blijven klagen bij de verhuurder.
ronron1212
een jaar geleden
De verhuurder moet het probleem verhelpen door een nieuwkapje op de pijp te plaatsen
Inekez1
een jaar geleden
Op dit moment kun je niet veel doen. Emmer eronder zetten voor als het vannacht gaat regenen. Ik neem aan dat je badkamer bestand is tegen water, dus ik zou er verder niet van wakker liggen. Morgen de wbv bellen en zeggen dat ze het moeten regelen. Blijkbaar is het al weken geleden dat die monteur een tijdelijke noodoplossing heeft bedacht, het is nu echt tijd voor een echte reparatie. Dat hoeft niet moeilijk te zijn, kan een monteur zo even tussendoor doen. Geen genoegen nemen met een plastic dop erin, dat helpt wel tijdelijk tegen lekkage maar dan heb je ook geen ventilatie meer. Ze moeten gewoon een nieuw kapje plaatsen.
Ritsuka
een jaar geleden
Ik had paar jaar terug hetzelfde, toen is de hele pijp op het dak vervangen.
Tzalwel
10 maanden geleden
Juist, de woningstichting moet dit goed repareren

Antwoorden (1)

Om lekkage tegen te gaan, is het belangrijk om de oorzaak te achterhalen. Controleer of er sprake is van een lekkende kraan, lekkende leidingen of een lekkend dak. Als de oorzaak bekend is, kun je de lekkage repareren of vervangen.
9 maanden geleden