Wat gebeurt er als een verhuurder de punten niet correct aangeeft?
Bijvoorbeeld doordat verhuurder wijzigingen heeft aangebracht in de indeling van de woning en/of in de afmetingen van de kamers en/of de grondoppervlakte met een kwart verminderd heeft ten nadele van huurder, zonder dat verhuurder deze veranderingen ooit op papier in diens eigen administratie en bij het Kadaster noch BAG-register gemeente correct heeft doorgegeven? Had ik deze incorrecte situatie als huurder toentertijd zélf dan al hebben moeten ontdekken / eerst onderzoeken en goed checken? Of mag ik erop vertrouwen, dat de verhuurder - in dit geval sociale verhuur en woningbouwcorporatie - dit soort ingewikkelde en financieel van gevolg ten nadele van ons als onwetende onervaren en ondeskundige sociale huurders zijn
niet correct gedaan zijnde op de hoogte van moeten zijn geweest? Is dat soort voorkennis voor verantwoording huurder of verhuurder? Nu heb ik per toeval notabene vanwege mijn eigen wanhoopsgevoel en dankzij het gegeven dat ik zelf gelukkig wél tamelijk intelligent en handig met uitzoeken en complexe teksten goed begrijpen en analyseren ben. Maar mijn verhuurder weigert mij geld of grond terug te geven. Dus dat lijkt mij niet helemaal okee: omdat de oppervlakten op papier veel te hoog zijn doorgegeven vanuit woningbouw aan Kadaster: daardoor zijn mijn woningpuntentotaal, wozbeschikking, belastingen, aanvangsthuur, eerdere huurverhogingen veel te hoog, dus huidige huur is om die reden daarom nog meer versneld teveel verhoogd. Er is grond, maar dat weigeren ze mij
https://huurprijscheck.huurcommissie.nl/start/huurprijscheck Jouw huurprijs moet passen bij wat je huurt. Dat staat los van kadastrale afmetingen en hoe de verhuurder dat regelt in de administratie. Daar heb jij als huurder niks mee te maken. De verhuurder heeft ook geen voordeel bij een te hoge woz-waarde. En jij als huurder hebt verder geen nadeel van een hoge woz-waarde. Dat heeft geen enkele invloed op jouw belastingen of waterschapsheffingen.
Ja > vraag huurverlaging bij de verhuurder en neem contact op met huurcommissie. Alle verhalen en argumenten over veranderingen en kadaster en woz-waarde kun je achterwege laten in je verdere communicatie.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.