Ik word er uit gezet bij een instantie/kamerwoning wegens zwangerschap, mag dat?

Ik ben 20 jaar woon in een instantie of kamer woningen gedeeld eigen kamer derest gedeeld met 3 andere meiden ik ben zwanger 32 weken ik moet per 1 februari eruit wordt ik gezet mijn huur contract wordt pas 1 mei opgezegd álle instanties en opvangen zitten al vol ze kunnen me toch niet zomaar eruit zetten ik sta wel aangemeld op een lijst als eerste als ze wel ergens plek hebben maar verloppig niet
Hebben jullie tips of advies zou ik tot 1 februari blijven tot dat ze ervan iets zeggen

3 maanden geleden
3.6K
ronron1212
3 maanden geleden
wat voor instantie en waaromcontract pas in mei opgezegd
Daniella233
3 maanden geleden
R75 en mei loopt die officieel af maar omdat ik 11 maart ben uitgerekend moet ik per 1 februari eruit
ronron1212
3 maanden geleden
Bij welke instantie is dat dan
Daniella233
3 maanden geleden
R75 heet die instantie zeg ik net
ronron1212
3 maanden geleden
Rare de instantie is juist daar om je te helpen zou maar eens in gesprek gaan met ze.
HannekeJanssen
3 maanden geleden
Beste Danielle, Rustig! R75 zegt natuurlijk niet iedereen direct iets.... Je klinkt een beetje in paniek, en dat begrijp ik wel...
Als ik je goed begrijp zou je huurcontract tot mei lopen, maar wordt je er nu eerder uitgezet OMDAT je zwanger bent? Dat is vreemd? Staat daar iets over in je huurcontract, of iets anders waarvoor je hebt getekend? Heb je iemand anders, buiten R75, die je kan helpen, en mee kan denken / mee kan kijken? Dat zou erg kunnen helpen! Ik zie bij R75 op de site staan dat ze iets hebben als "Joop" voor hulp bij zwangerschap. Heb je daar al contact mee gehad?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 maanden geleden
Ga eens langs bij het Juridisch Loket Nijmegen. (Dat is gratis)
Kronenburgersingel 2
6511 AT Nijmegen
https://www.juridischloket.nl/contact/nijmegen/
Inekez1
3 maanden geleden
R75 heeft zelf geen woonruimte die ze verhuren. Dus als nu je contract is opgezegd, is dat iets tussen jou en de verhuurder. Bij begeleid wonen is het vaak wel een harde voorwaarde dat je geen kindje hebt. Je huisgenoten wonen er ook, dat zijn ook allemaal op de een of andere manier kwetsbare jongeren. Daar kun je niet tussen wonen met een pasgeboren baby. Dus dat je contract is opgezegd per 1/2 ipv 1/5 snap ik wel. Blijf contact houden met R75, met Joop (www.joopnijmegen.nl is er speciaal voor zwangere jongeren en jonge moeders). Zij kunnen helpen bij eventuele crisisopvang. Je staat al bovenaan de lijst. Mogelijk kun je binnen 2 weken ergens terecht. Anders zal er gekeken worden naar tijdelijke crisisopvang. Houd contact met r75 en Joop, zij kunnen je helpen en ook duidelijkheid geven over hoe nu verder. Veel succes en sterkte!

Geef als eerste antwoord