Hoe kom ik zo snel mogelijk aan een nieuwe woning?

Wellicht is dit een domme vraag of hoor ik dit al te weten, maar het is mij oprecht onduidelijk. Ik ben al meer dan een jaar afgestudeerd en werk fulltime voor een tijdje. Ik woon nog bij mijn ouders. Ik wil op mezelf gaan wonen.

Waar moet ik beginnen? Ik wil geen kamer huren. Ik wil een eigen woning / appartement.

Hoe moet ik beginnen? Hulp of advies wordt erg gewaardeerd

3 maanden geleden
Pieterke
3 maanden geleden
Wil je een appartement/woning huren of kopen?
tinus1969
3 maanden geleden
Sociale huur of vrije sector? Ken je die begrippen?
Hisham
3 maanden geleden
Huren. Die begrippen ken ik. Ik ben ingeschreven bij een woningnet. Kan ik meer doen?
Hisham
3 maanden geleden
Die begrippen ken ik vaag
tinus1969
3 maanden geleden
Hoeveel verdien je per jaar?
Hisham
3 maanden geleden
40000 ongeveer
TurfGraver
3 maanden geleden
Ooit gehoord van woningnood?
Pieterke
3 maanden geleden
Je kunt je inschrijven bij woningbouwcorporaties. Voorzover ik weet heb je ook nog steeds een huurderspas nodig. Maar de wachtlijsten voor een sociale huurwoning zijn heel erg lang, 10 jaar op de wachtlijst is geen uitzondering.
Inekez1
3 maanden geleden
Niet alleen inschrijven bij de woningcorporatie in je huidige plaats, maar ook in omliggende regio. Zoek ook via makelaars, marktplaats en andere bemiddelingssites waar particuliere verhuurders hun woningen aanbieden. Het aanbod en de manier waarop dat kenbaar wordt gemaakt is per regio verschillend. Verder moet je je realiseren dat je niet teveel eisen kunt stellen. Als je snel een zelfstandige woning wil, is dat je criterium. Goedkoop, dichtbij je werk, leuke wijk, mooi uitzicht, 2 slaapkamers, goed onderhouden.... allemaal mooie wensen maar dat gaat niet samen met snel. Dat is nooit zo geweest en in tijden van grote woningnood zeker niet.
Pieterke
3 maanden geleden
Je kunt ook zelf gaan zoeken op sites als Funda e.d. Daar worden ook huurwoningen aangeboden. En inderdaad ook buiten je eigen regio zoeken en inderdaad niet al teveel eisen stellen.

Geef als eerste antwoord