Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een woning kopen met 2 gezinnen, waar kan ik informatie vinden hierover?

Wij willen met 2 gezinnen een oude school kopen en daar beiden gaan wonen. Ik kan echter weinig info vinden hoe dit werkt qua hypotheek, wetgeving, of je zomaar een a en b huisnummer mag neerzetten. Ik ben NIET op zoek naar waarschuwingen zoals; wat als 1 van de 2 werkeloos wordt, wat als het niet loopt en 1 gezin wil vertekken, wat als 1 echtpaar gaat scheiden etc.
Ik ben dus op zoek naar info rondom de formele kant

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moet dan het perceel kadastraal scheiden. Zie http://www.kadaster.nl/web/artikel/producten/Splitsen-van-percelen.htm voor veel meer info.
Om dat te kunnen moet je eerst eigenaar zijn. De hypotheek verstrekker is doorgaans terughoudend met dit soort projecten maar zal zijn eisen wel op tafel leggen.
Aan het kadastraal scheiden zijn meer voorwaarden verbonden die een verbouwing vooraf zullen noodzaken. (a en b ingang, gescheiden circuits licht , gas en water, tussenwanden, etc).
Tenslotte ben je van plan de bestemming te wijzigen, dus toestemming van gemeente om hier te gaan wonen is noodzakelijk en die zou zonder een wijziging in het bestemmingsplan kunnen uitblijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding