huur nog niet opgezegd kan ik nog terug?

Ik had een vraag ik heb een huurwoning en heb een contract getekend bij een andere woningcorporatie. Maar voel dat ik echt de verkeerde keuze hebt gemaakt,. Ik wou a.s woensdag mijn oude huurwoning gaan opzeggen bij de corporatie . Maar ik wil er terug gaan wonen , Ik heb in deze woning een opzegtermijn van een maand dus ben niet aan een bepaalde periode gebonden. Ik heb me wel over laten schrijven naar de nieuwe gemeente maar mijn oude huurhuis nog niet opgezegd. Kan ik nog terug of is dit niet meer mogelijk.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
Erna55
6 jaar geleden
Overschrijven na de nieuwe gemeente kan pas wanneer je er daadwerkelijk woont. In Nederland, tenminste.
Woon je in Nederland of België ?
Rieneke1
6 jaar geleden
@Erna55 ik begrjp dat Marianne000 al daadwerkelijk is verhuisd naar de nieuwe woning.

Antwoorden (1)

Als je het contract met de oude huurwoning nog niet hebt opgezegd, dan kun je daar gewoon blijven wonen. Als het huurcontract voor de nieuwe woning voor onbepaalde tijd is dan heb je daar een opzegtermijn van een maand. Die nieuwe woning kun je dan nu opzeggen, maar moet je nog wel een maand betalen. Zou je wel gaan verhuizen, dan moet je de oude woning opzeggen en ook daar heb je dan nog een maand huur te betalen, dus die dubbele huur heb je sowieso. Het wordt een groter probleem als de nieuwe woning een contract voor bepaalde tijd heeft, bijvoorbeeld 1 jaar.

Neem contact op met de verhuurder van de nieuwe woning en zeg dat je toch af wil zien van de huur. In overleg kun je afspraken maken om de financiële consequenties zo klein mogelijk te houden. Hoe langer je wacht, hoe meer geld het kost.

Inschrijven bij de gemeente moet op het adres waar je daadwerkelijk woont. Zo lang jij niet bent verhuisd, moet je dus ingeschreven staan op je oude adres. Na een eventuele verhuizing binnen 5 dagen inschrijven bij de gemeente.
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Prima antwoord